Sunday, July 14, 2013

Panas!! PRK K. Besut : Rampas Tanah, Roboh Rumah; Wakil Rakyat Umno Hanya Kata 'Nasiblah!'

Muhyiddin Rasmi Pembinaan 'Lay Out ' Tok Saboh Atas Runtuhan Rumah rakyat
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri muhyiddin Yassin hari ini 13 Julai, merasmikan pembinaan flat empat tingkat diatas tanah 'lay out' Tok Saboh yang sebelumnya adalah tapak rumah rakyat miskin yang dirobohkan pada 4 Oktober 2012.

Rampas Tanah, Roboh Rumah; Wakil Rakyat Umno Hanya Kata 'Nasiblah!'

BESUT - Ketika wakil rakyat Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) Terengganu tersenyum lebar diagunerahkan tanah masing-masing antara antara dua hingga lima ekar seorang tetapi tanah dan rumah rakyat dirampas dan dirobohkan.

Kejadian yang memilukan hati itu berlaku sekitar jam 10.30 pagi di Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) Tok Saboh di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut, Besut pada 4 Oktober 2012, ketika tuan rumah tiada di rumah.

Tinjauan mendapati sejumlah lima buah rumah rakyat yang telah siap termasuk dalam pembinaan diroboh oleh pihak berkuasa kerajaan BN Terengganu.


Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular