Saturday, April 16, 2011

Keputusan Liga Super

KUALA LUMPUR: Berikut adalah keputusan perlawanan bola sepak Liga Super malam ini: 

“Apa-apa janji yang telah dipersetujui antara Perdana Menteri dan Ketua Menteri akan dilaksanakan,”


TPM: Segala janji Najib, Taib di Sarawak akan ditunai

April 16, 2011

KUALA LUMPUR, 16 April – Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan segala janji yang telah dipersetujui antara Datuk Seri Najib Razak dan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan dilaksanakan.

Taib angkat sumpah penggal ketujuh


Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengangkat sumpah sebagai ketua menteri malam ini selepas Suruhanjaya Pilihan Raya mengumumkan kejayaan BN mengekalkan majoriti dua pertiga di dewan undangan negeri.

Keputusan rasmi Pilihan Raya Negeri Sarawak


BN Kekal Kuasa: BN 55, PR 15, Bebas1

(Perbandingan PRN Sarawak 2006
BN 62, PR 8, Bebas 1)

Gadis ini makan dagingnya sendiri

Di rumah yang sederhana iti tinggal seorang anak remaja yang suka memakan dagingnya sendiri. Dia adalah Ningsih (19), warga Dusun Gumuk, Desa Gelung, Kecamatan Panarukan. Situbondo. Selama sebelas tahun, sepuluh jarinya habis dimakan.

Awang Hitam "Rembat" Isteri, Ugut Si Suami Pula




Sekadar hiasan.

GT Pulau Sembilan gemar hentam gewang

pix_gal0
KEGHAIRAHAN memburu ikan gerepoh atau giant travelly (GT) bersaiz comel di Pulau Sembilan, Perak, semakin membuak-buak selepas menyaksikan rakan-rakan forum berkaitan memancing bercerita mengenai perihal ikan itu yang dikatakan mampu meluruskan mata kail.

Rakaman Soal jawab Miss X Video Sex dengan Polis

Police have recorded a statement from the woman in the sex video which implicates Datuk Seri Anwar Ibrahim, Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar said. (sumber The Star)

Jika dapat diikuti soal jawab pihak Polis dengan wanita tersebut, kemungkinan beginilah skrip drama sebabak ini :

Polis     : What is your name?
Miss X : My name Mei Feng in Chinese in, English is beautiful wind
Polis     : You can speak English?
Miss X : Little little, sikit-sikit, 
Polis     : Where do you come from?
Miss X : What?(terpinga-pinga)

Talking Twin Babies Super Heboh di Youtube

Video Bayi Kembar yang di upload ke Youtube ini menarik perhatian jutaan orang. Dalam waktu dua bulan, video bayi kembar ini sudah ditonton 19 juta orang lebih.

(18SX) SKODENG AWEK MANDI KOLAM


skodeng jangan tak skodeng...wakakakakaka

PPWM

Solat Sunat Dhuha: Dekatkan Rezeki, Jauhkan Kepapaan

Anas bin Malik Radhiallahu ‘anhu berkata: “Aku mendengar Rasulullah SAW berkata: “Barangsiapa yang mengerjakan sembahyang sunat Dhuha dua belas rakaat dibina akan Allah baginya sebuah mahligai daripada emas” (Riwayat Ibnu Majah dan Tirmidzi)

Di dalam kitab “An-Nurain” sabda Rasullullah SAW yang maksudnya : “Dua rakaat Dhuha menarik rezeki dan menolak kepapaan.”

Dalam satu riwayat yang lain Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya : “Barangsiapa yang menjaga sembahyang Dhuhanya nescaya diampuni Allah baginya akan segala dosanya walaupun seperti buih dilautan.” (Riwayat Ibnu Majah dan At-Tirmidzi)

Lelaki China ‘tertangkap’ kerana memandu dua buah kereta serentak (+Video)

BEJING: Harga kenderaan sekarang mahal, ditambah lagi dengan kos petrolnya sentiasa meningkat, sudah tentu seseorang itu akan mencari alternatif tertentu bagi memulakan langkah berjimat.



Mr Zhang’ sedang diperhati CCTV ketika sedang memandu dua kereta bumper sekaligus di sebuah jalan raya terbuka.

Bagi seorang lelaki dari China dikenali dengan nama ‘Mr Zhang’, masalah itu dapat diselesaikan. Semalam lapor sebuah akhbar Mr Zhang ‘tertangkap’ oleh kamera litar tertutup yang sedang memandu dua buah kereta bumper di sebuah jalan bandar yang sibuk di Taizhou, Wilayah Zhejiang China.




Pelajar sakit perut terkejut disahkan mengandung

KUANTAN: Seorang pelajar perempuan Tingkatan Tiga sebuah sekolah menengah dekat Kuala Lipis di sini, yang membuat pemeriksaan di hospital selepas mengadu mengalami sakit perut terkejut apabila dia disahkan mengandung, kelmarin.

Rakyat Sarawak mula undi tentukan mandat kerajaan negeri



KUCHING, 16 April — Lebih 970,000 rakyat Sarawak mula keluar mengundi, sejak 8 pagi tadi, di 71 kerusi Dewan Undangan Negeri dalam pilihan raya negeri ke-10 — yang digambarkan paling sengit dalam sejarah bumi Kenyalang ini.


Pengundian akan ditutup secara berperingkat-peringkat pada pukul 5 petang ini.

30 keluarga dipindah kes tanah jerlus

 LUBANG besar terbentuk di Jalan Syed Mahadi, Kampung Baru berikutan tanah mendap akibat banjir kilat selepas hujan lebat petang semalam.
LUBANG besar terbentuk di Jalan Syed Mahadi, Kampung Baru berikutan tanah mendap akibat banjir kilat selepas hujan lebat petang semalam.
Penempatan sementara disedia hingga siasatan IKRAM selesai

'Saya tiada akaun Facebook'

Rosmah dedah penipuan pihak tertentu salah guna nama 
KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, mengingatkan orang ramai agar tidak terpedaya dengan beberapa akaun Facebook menggunakan namanya kerana beliau tidak pernah mendaftar di laman sosial berkenaan.

Apakah kita termasuk orang2 yang merugi ?????

Assalaamu'alaikum wr.wb
 

وَالْعَصْ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍإِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ


“Artinya : Demi masa. Sesungguhnya setiap manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman, melakukan segala amal shalih dan saling nasihat-menasihati untuk (menegakkan) yang haq, serta nasehat-menasehati untuk (berlaku) sabar”. (Al-’Ashr : 1-3)

Komen ustaz/ulamak muda mengenai video seks


Indahnya Matematik....



Waktu kecik2 dulu kita mula belajar kenal nombor 123, pastu dah pandai kita belajar kira2 lak. Mula2 kita belajar tambah, tolak, darab dan bahagi yg senang2 ja pastu semakin meningkat dewasa kita belajar yg bertambah susah. X dinafikan Matematik dan diri kita memamg x dapat dipisahkan sb kita guna ilmu ni seharian. Tapi pernah korang tgk macam kat bawah nie? 

Friday, April 15, 2011

7 tips melawan hantu......


Hari ini saya ingin berkongsi 7 tips dengan anda mengenai cara-cara mengawal hantu.

Raja Petra: Video Itu TV3 Rakam Dua Bulan Lalu

KUALA LUMPUR, 15 April: Pengasas laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin, yang muncul dalam TV3 sejak beberapa hari ini tampil menjelaskan bahawa beliau adalah konsisten selama ini dan berkata video TV3 dirakam dua bulan lalu.

Mereka Sering DiBuru Resah


Mereka Selalu DiHambat Gelisah. Mereka Terhukum Oleh ‘Kesilapan’ Sejarah Hinggakan Bumi Indah Bermandikan Darah. Namun. Tanpa Penat Tanpa Lelah. Perjuangan Mereka Takkan Bernoktah

WARAN TANGKAP terhadap Norman, Memey


[MStar] KUALA LUMPUR: Pasangan pelakon, Norman Hakim dan Memey Suhaiza dikenakan waran tangkap ekoran kegagalan mereka untuk menghadiri prosiding kes khalwat di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Jumaat.

Hakim Syarie Salehan Yatim mengeluarkan waran tangkap tersebut selepas mendapati penjelasan yang diberikan mengenai ketidakhadiran pelakon berkenaan adalah tidak munasabah.

Saat penentuan bagi Sarawak : Antara Jangkaan dan Realiti

Incredibly, the Battle the Chinese Community in Sarawak Heats Up Even MoreKUCHING: Saat yang ditunggu-tunggu rakyat Sarawak akhirnya menjelang tiba apabila esok mereka akan membuat penentuan selepas disogokkan dengan kempen paling panas dalam perebutan ke atas 71 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Kes Sarbaini: Keluarga Mungkin Ambil Saman SPRM

KUALA LUMPUR, 15 April — Keluarga Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamed berkemungkinan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika hasil siasatan polis tidak memihak keluarga pegawai kastam itu.

Polis sahkan terima laporan : Calon BN tembak setiausaha sendiri..


Calon BN DUN Bukit Begunan, Mong Dagang

Polis Daerah Sri Aman hari ini mengesahkan menerima laporan satu insiden melibatkan tembakan senjata api yang dilepaskan oleh seorang calon BN.

Serangan nekad di masjid Jawa Barat ketika solat Jumaat (+Video)

JAKARTA: Beberapa orang cedera dalam apa yang dipercayai serangan nekad di sebuah masjid di Jawa Barat ketika solat Jumaat. 
“Kami mengesyaki ia adalah serangan bom nekad," kata Ketua Polis Jawa Barat, Suparni Parto, kepada radio Elshinta selepas letupan di masjid di Cirebon itu.

Binatang ni hanya hidup 3 jam sahaja

Palingenia Longicauda atau dikenali juga dengan nama Tisa’s Flower adalah sejenis spesies serangga purba. Spesies serangga ini dianggarkan hidup 200 juta yang lalu. Salah satu tempat kemunculan serangga ini adalah di Tisa River.

"Mati Hidup" Semula


[HM] SEBERANG JAYA: Unit Kecemasan Hospital Seberang Jaya (HSJ) gempar apabila seorang lelaki yang diisytiharkan sudah ‘meninggal dunia’ oleh pegawai perubatan, secara tiba-tiba hidup kembali, dalam satu kejadian, semalam.

Arahan Yang Bercanggah Dengan Hukum Allah


Assalamualaikum dan salam blogger,
bukan niat saya nak mempolitikkan isu ini tapi secara kebetulan bila saya membaca ulasan Dr.Asri Zainal Abidin  dalam blognya (klik disini) berkenaan dengan hukum berkabung ,saya baru perasan memang ada arahan-arahan dari "pihak atasan" samaada dari kerajaan atau dari jabatan kerajaan ataupun swasta yang bercanggah dengan hukum ini.

Tips Mengundi Dalam Pilihanraya

Ramai yang bertanya tentang siapakah yang patut mereka undi dalam piliharaya akan datang, atau yang sedang berlangsung di Sarawak sekarang. Soalan-soalan ini muncul kerana kebanyakan generasi muda hari ini belum membuat keputusan parti pilihan.
Ia patut dilihat sebagai satu perkembangan yang baik, kerana rakyat sudah mula bebas dari cengkaman fanatik atau sokong secara membuta tuli. Jika sikap ini dipimpin ia akan melahirkan rakyat yang tidak boleh diperbodohkan dan sentiasa sedia untuk membuat perubahan berdasarkan potensi yang dipamir oleh setiap parti yang bertanding.

Wow! Harum nama negara : Muat Naik Gambar Bogel Rakan Sekolah


Pelajar Malaysia berusia 17 tahun didapati bersalah memuatnaikkan foto bogel rakan sekolahnya di internet. Wow! Harum nama negara.

Mengungkap Kebohongan Pendeta Yosua Muhammad Yasin



Jangan mudah percaya dengan kesaksian para pendeta atau penginjil yang mengaku mantan kiyai atau ustadz. Karena mimbar kesaksian rohani di gereja sering melahirkan para penginjil yang nekad dalam berdusta.

Thursday, April 14, 2011

Pulak Dah : Ayam Goreng "TIRUAN"!!!


ayam goreng tiruan daripada daging tikus



tikus yg akan digoreng

Selepas Telur Tiruan, Sekarang Beras Tiruan China Lak... (",)

China ni mmg suka buat benda pelik2 kan, hari tu gempar pasal kes telur tiruan tapi Alhamdulillah atas siasatan yg dijalankan x jumpa lagi telur2 palsu tue kat Malaysia. Semua sampel2 yg diambil menunjukkan semua telur2 tu asli dari ayam ye, he3

Ni lain pula cita nya, Tragedi Mulia : Putus kaki ketika bantu mangsa nahas


AMPANG: Keprihatinan seorang lelaki menyelamatkan sepasang suami isteri yang tersepit selepas kemalangan bertukar tragedi apabila dia kehilangan kaki kanan dari paras paha akibat dilanggar sebuah kereta lain, awal pagi kelmarin.

EVO POLIS EKSIDEN... APA CITA?

Polis pun manusia biasa jugak... macam orang ramai2 le.... cumanya yg agak unit sebab evo polis ade berapa kerat je kat malaysia... dan dlm yg kerat2 tue pulak eksidennya....

...yang kes terbaru sekali kat highway PLUS...

.Kereta Viva Remuk..

BESUT - REMUK.....Kereta Viva yang dinaiki lima pelajar Kolej Islam Sains dan Teknologi (KIST), Bachok, Kelantan setelah bertembung dengan sebuah lori tangki minyak di Kilometer 3 Jalan Jerteh-Kuala Terengganu dekat Kampung Gerai, Bukit Kenak kira-kira jam 6.00 pagi tadi menyebabkan tiga daripada lima pelajar berkenaan terbunuh.

Ngeri dan menyayat hat

RAWANG - Ngeri dan menyayat hati apabila melihat keadaan seorang penunggang motosikal yang maut setelah kepalanya digilis lori kontena dalam kemalangan di kilometer 439.4, Lebuhraya Utara Selatan arah Kuala Lumpur berdekatan hentian Rehat dan Rawat Rawang pagi semalam.

Khabarnya Sudah Bernikah di Thailand



Cerita pelajar ini ada disiarkan di DCM ketika kesnya sedang hangat diperkatakan. Waktu itu, usianya baru 15 tahun. Kini sudah berusia 16 tahun dan dia diberitakan sudah bernikah di Thailand.

berebut jantan pulak dah..


[HM] AMPANG: Seorang pelajar perempuan bukan saja ditumbuk dan diterajang, malah turut dipukul menggunakan sebatang kayu oleh tiga pelajar perempuan akibat berebut teman lelaki, kelmarin.

Banyak betul spesies jantan berahi


[HM] HULU SELANGOR: Dua lelaki yang ‘mengajar’ seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun melakukan hubungan seks di rumah sewa mereka di Bukit Beruntung, di sini ditahan beberapa jam selepas ibu gadis itu membuat laporan polis, Isnin lalu.

Kereta terbalik kerana NYAMUK!!


Kerana marahkan nyamuk, kelambu dibakar. Itu yang selalu kita dengar tapi berbeza dengan cerita di bawah ini. Keran nyamuk, kereta terbalik...
Saya petik:
  
Angkara nyamuk kereta terbalik

Aurat : Apa Sudah Jadi ?

Ini lebih diredhai di mata Rasulullah SAW
Aurat : Apa Sudah Jadi ?
Oleh
Ust Hj Zaharuddin Hj Abd Rahman

Anak Remukkan Kereta Sport Bapa RM1.35 juta


BROKDORF, Jerman - Seorang remaja berusia 20 tahun hilang kawalan menyebabkan kereta sport bapanya yang berharga £275,000 (RM1.35 juta) remuk akibat terbabas di sebatang jalan raya di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Pendakwah Kristian dakwa Kiamat jatuh pada 21 Mei 2011

Pihak berkuasa agama negeri ini digesa segera menyiasat motif sekumpulan pendakyah Kristian warga Amerika Syarikat yang giat menyebarkan risalah berkaitan hari kiamat mengikut kepercayaan mereka di sekitar bandar ini.

Astaghfirullah : selidik dulu sebelum hentam atau komen.. mudah2an kesilapan kita semua diAmpuni

cilako besor punya media dan pemberita dajjal...

Kisah Sebenar Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee... bacalah...

Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara.

Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menjadi mangsa kepada penceritaan media berkenaan isu tersebut.

Peristiwa berlaku apabila seorang guru agama sebuah sekolah dikatakan telah mendera seorang pelajar berusia 7 tahun hingga menyebabkan kematian pelajar tersebut.(gambar sekolah Al-furqan, tempat kejadian )

Anak 5 Tahun jadi mangsa "Bapa Buaya"


gambar hiasan

GOMBAK: Akibat tidak tahan leteran isteri, seorang suami mencekik dan menampar muka isterinya ketika bertengkar di rumah mereka di Kampung Selayang Indah, di sini, pagi kelmarin.

FITNAH "IKAN PATIN"


Temerloh – Pemilik kedai makan berasaskan ikan patin di bandar ini meminta pelanggan yang mendakwa terpaksa membayar sehingga RM13,000 untuk hidangan ikan jenis itu supaya tampil menunjukkan resit bayaran sebagai bukti kenyataan mereka yang disiarkan akhbar daripada laporan sebuah agensi berita, semalam.

Aksi Peragut Pecah Cermin Kereta di Seksyen 16 Petaling Jaya (+Video)



Menurut keterangan di Youtube, klip ini dirakam pada 27 Mac 2011.  Manakala berita di Yahoo pula menyatakan bahawa kejadian ragut ini berlaku di Seksyen 16, Petaling Jaya. Klip ini menjadi "hangat" sejak dimuatnaikkan di Youtube dan laman sosial.

Siasat ikut SOP, bukan IKUT SUKA pegawai SPRM sahaja


[MStar] PUTRAJAYA: Persatuan Pegawai Kanan Kastam Seluruh Malaysia dan Persatuan Pegawai Kastam Semenanjung Malaysia berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)berhubung siasatan kes rasuah membabitkan jabatan itu.

Wednesday, April 13, 2011

Apakah itu Taubat?


Taubat adalah suatu perkara yang berkait rapat dengan dosa, samada dosa kecil mahupun dosa besar, dan sememangnya kita sebagai manusia tidak dapat lari daripada melakukan dosa, sebagaimana hadith yang diriwayatkan oleh Anas bin Malik dari Sunan Tirmizi, bahawa Nabi s.a.w. telah bersabda:

كل إبن آدم خطاء وخير الخطائين التوابون

Cara Makan Sehat Rasulullah Ternyata Terbukti Secara Klinis

Rupanya tanpa kita sadari, dalam makanan yang kita makan sehari-hari, kita tak boleh sembarangan. Hal inilah penyebab terjadinya berbagai penyakit antara lain penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain-lain penyakit.

Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya karena pandai menjaga makanannya sehari-hari. Ternyata Beliau mempunyai beberapa pola makan, yang dianggap berimbas kepada kesehatan Beliau. Pola makan Rasulullah ini dikenal dengan diet ala Rasullullah. Apabila menerapkan pola makan seperti ini, Insya Allah anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.

Hukum Melewatkan Solat

Mari Renung Sejenak Bersama Al-Faqir

Perbuatan melewatkan sembahyang dengan sengaja adalah ditegah/dilarang dalam Islam. Sekiranya tidak sengaja, maka yang demikian dimaafkan, sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun. Perkara ini disebut oleh Allah sendiri di dalam Al-Quran yang bermaksud "celakalah orang2 yang sembahyang yakni orang2 yang meringan2kan sembahyangnya" surah Al-Ma'un dan oleh Nabi s.a.w. di dalam sabda baginda "perkara yang paling disukai Allah adalah solat pada waktunya".

Jadilah isteri yang disenangi suami

Hayat sesuatu perkahwinan umat Islam pada akhir-akhir ini tidak lama, paling lama boleh bertahan ialah selama lima tahun tetapi yang paling singkat ialah 7 hari. Ketidakserasian dikatakan punca berlakunya perpisahan mereka.

Persoalannya bagaimana perkahwinan itu boleh terjalin kalau tidak serasi. Adakah sebelum berkahwin mereka tidak melihat keserasian itu? Mengapa pula selepas berkahwin baru didapati hubungan mereka tidak serasi?

Persandingan : Antara Adat dan AQIDAH


1. Definisi Persandingan

Meletakkan suami-isteri yang baru dinikahkan di atas penganjangan (pelamin) dengan berhias indah, berpakaian lengkap, dikipas oleh dua jurukipas dan ditonton oleh orang ramai atau orang tertentu sahaja.

Bahaya Hujah Dibayar Darah

Suka mengkafir dan menyesatkan orang lain bukan akhlak muslim. Ahlus Sunnah wal Jama’ah berpegang kepada asas tidak mengkafirkan individu muslim yang lain melainkan terdapat bukti yang yakin tanpa syak dan tidak keuzuran lagi yang boleh diberikan kepadanya.


Sabda Nabi s.a.w:
“Sesiapa yang memanggil orang lain dengan ‘kafir’ atau ‘musuh Allah’ sedang dia tidak begitu, maka tuduhan itu kembali kepadanya (penuduh)”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Berbelas Ekor Ikan Keluar dari Leher Mangsa Lemas. (+VIDEO)


Aneh.... Dari dalam tubuh mayat ini keluar ikan-ikan yang masih hidup. Terlihat ikan-ikan tersebut keluar dari leher mayat.

AMALAN BERKABUNG 40 HARI BUKAN AJARAN ISLAM

Perkara ini perlu diingatkan. Ia bukan sahaja berlaku di Malaysia, tetapi banyak negara lain yang ‘berlebihan’dalam memuja pembesar mereka. Amalan berkabung selama 40 hari dengan pelbagai pantang larang atau pakaian tertentu sempena kematian pembesar negara atau kerabat diraja adalah bercanggah dengan ajaran Islam. Perkara-perkara berikut perlu dijelaskan; 
1. Dalam ajaran Islam, yang diwajibkan berkabung hanyalah isteri kematian suami iaitu selama 4 bulan 10 hari. Ini telah ditegaskan oleh al-Quran dan al-Sunnah. Dalam Surah al-Baqarah ayat 234: (maksudnya)

mengapa Ahmad Sarbaini perlu pergi ke pejabat SPRM jika mahu membunuh diri???


Keluarga Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamed telah menyerahkan bukti kepada polis, yang dipercayai akan membantu menentukan bagaimana penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia (KDRM) itu ditemui mati di premis SPRM, minggu lalu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular