Saturday, April 9, 2011

(Video) Jom Tengok Cara Pembuatan Telur Tiruan


The news relating to fake eggs being sold in China has been reported by KanZhongGuo (the Chinese language site of Secret China) many times in the past few years. When the poisoned milk scandal was disclosed just after the Beijing Olympics, cases of fake eggs were also raised by Chinese people who have become victims of fake products.

A Japanese television crew have investigated the making of fake eggs, and their results are shown in the following clip.

RM2 Juta Dalam Akaun Bekas Pengarah

altKUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuan (SPRM) mengesan jutaan ringgit dalam beberapa akaun milik pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia termasuk sekurang-kurangnya RM2 juta di dalam akaun seorang Pengarah Kastam yang sudah bersara.

Sumber memberitahu, pasukan petugas yang menyiasat kes terbabit percaya sebuah syarikat terkenal telah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun bekas pengarah tersebut sebagai habuan ketika masih memegang jawatan berkenaan.

Dosa besar sebar video

SHAH ALAM – Mufti Selangor, Datuk Setia Mohd Tamyes Abd Wahid menyifatkan pihak yang terlibat menyebar video seks sebagai berdosa besar kerana tindakan tersebut adalah tuduhan zina tanpa bukti empat orang saksi. 

Katanya, hukum Islam mengajar umatnya menutup keaiban saudara Islam lain bagi mengelak berlakunya fitnah. 

Insuran Konvensional Tapi Dilabur Secara Islam?


Hukum Insuran Konvensional
Dan Pelaburan Islam
SOALAN
Assalamualaikum ustaz,
Saya tercari2 artikel @ soal jawab mengenai hukum insurance tapi tak jumpa. Walaupun saya banyak dengar pendapat tentang insurans haram, namun saya perlukan pendapat dari ustaz yang lebih pakar dalam hal ini dari sudut teknikal/syariah.
Apakah hukum insurans sebenarnya? Apakah syarikat xxxxxx sbg contoh, melaburkan sebahagian premium ke dalam dana berlandaskan syariah boleh dianggap islamic? Atau boleh ustaz simpulkan supaya saya dapat memulakan pelaburan yg diredhai Allah.
Terima kasih.
Budiman Abd. Rahman.

Dikebumi lepas 61 tahun

MOHAMMED...maut nahas pesawat Douglas DC-3


KUALA LUMPUR: Cebisan rangka milik Konstabel 9364 Mohammed Abdul Lalil @ Jalil yang terkorban selepas pesawat Douglas DC-3 dinaikinya terhempas pada 1950 dan sudah dikenal pasti melalui ujian Asid Deoksirinueklik (DNA) selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Masjid Bukit Treh, Muar Johor. (5hb April 2011)

Menyingkap Rahsia Israk Mikraj

“Atap rumahku dibuka, saat itu aku berada di Mekah. (Malaikat) Jibrail turun dan membedah dadaku, kemudian mencucinya dengan air Zam Zam. Kemudian didatangkan sebuah bekas yang dibuat daripada emas, yang berisi hikmah dan iman, lalu dituang ke dalam dadaku. Kemudian dadaku ditutup.”

Demikianlah yang diterangkan oleh Rasulullah s.a.w. sebagaimana yang diriwayatkan oleh al-Imam al-Bukhari dalam kitab Shahihnya, hadis no: 349. Peristiwa di atas berlaku pada malam Isra’ dan Mi’raj, seketika sebelum baginda menaiki Buraq untuk meluncur sekelip mata dari Mekah ke Masjid al-Aqsa di Palestin.

Menyanyi dan Muzik menurut Islam

Muzik Dan Nyanyian
Dari Al Halalu Wal Haramu Fil Islam
Penulis: Dr. Yusuf Qardhawi


Di antara hiburan yang dapat menghibur jiwa dan menenangkan hati serta mengenakkan telinga, ialah nyanyian. Hal ini dibolehkan oleh Islam, selama tidak dicampuri cakap kotor, cabul dan yang kiranya dapat mengarah kepada perbuatan dosa. Dan tidak salah pula kalau disertainya dengan muzik yang tidak membangkitkan nafsu. Bahkan disunatkan dalam situasi gembira, guna melahirkan perasaan riang dan menghibur hati, seperti pada hari raya, perkawinan, kedatangan orang yang sudah lama tidak datang, saat walimah, aqiqah dan di waktu lahirnya seorang bayi.

Aurat Wanita-Bahagian 2

Selain di hadapan suami dan mahram, di hadapan siapa lagi wanita diberi kelonggaran untuk memperlihatkan perhiasan khafiynya?

1. Sama-sama kaum wanita
2. Di hadapan hamba-hamba mereka
3. Orang gaji lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan
4. Kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan.

Di hadapan mereka harus seorang wanita memperlihatkan perhiasan khafiynya. Oleh itu, dibenarkan ia membuka tudung di hadapan mereka dengan syarat aman dari fitnah. Keharusan ini adalah adalah berdasarkan ayat 31 (dari surah an-Nur) tadi.

Aurat Wanita - Bhg 1



Apakah batasan aurat wanita?

Batasan aurat wanita berbeza mengikut situasi berikut;
1. Aurat bersama suami.
2. Aurat di hadapan lelaki ajnabi
2. Aurat di hadapan mahram
3. Aurat di hadapan wanita lain

Apakah aurat wanita dengan suaminya?

pontianak sundal

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin


DrMAZA.comNegara kita dikejutkan dengan kes kematian ‘jatuh bangunan’ Ahmad Sarbani, Penolong Pengarah Kastam Selangor. Beliau merupakan saksi bagi kes penyelewengan dalam Kastam. Di mana baru-baru ini kita dikejutkan dengan laporan penyelewengan Kastam bernilai 108 billion. Satu jumlah wang rakyat yang begitu banyak. Jika wang itu diperuntukkan untuk subsidi atau pembangunan secara adil, tentu keseluruhan rakyat dapat menikmati.

Anda Mungkin Menjadi MANGSA


Berdasarkan laporan di Digitalone, terdapat pihak tertentu yang mencipta aplikasi di Facebook untuk mencuri maklumat pengguna laman sosial itu.

Thursday, April 7, 2011

Hukum Gantung Gambar Bernyawa



Dalam sebuah hadith yang di riwayatkan oleh Imam Bukhari bahawasanya Nabi saw bersabda yang bermaksud: “Sungguhnya para malaikat tidak masuk ke dalam rumah yang ada didalamnya gambar, patung, anjing dan orang yang junub.”

Wednesday, April 6, 2011

Aneh, Ada Nenek Bertanduk Di China


China – Zhang Ruifang, nenek berusia 101 tahun asal Desa Linlou, Provinsi Henan, China sontak jadi pusat perhatian gara-gara tanduk yang tumbuh di dahi kirinya.


Tanduk hitam sepanjang 2,4 inchi atau 6 centimeter tumbuh hanya dalam waktu setahun di dahi kiri Zhang Ruifang. Sementara, di dahi kanan ada tanda-tanda muncul tanduk serupa.

TANDA KIAMAT MAKIN HAMPIR


1. Penaklukan Baitulmuqaddis...Dari Auf b. Malik r.a. katanya,

Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.- Sahih Bukhari

~ dah jadi dah

Betulke Sarbani Bunuh Diri???


Mustahil Sarbani boleh bunuh diri, kata rakan-rakannya


Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Setiap perbuatan akan dibalas


Hadith Riwayat Jabir RA :
NABI SAW bersabda, maksudnya: "Sesiapa yang mati pada masa ia dalam keadaan taatkan Allah, beramal soleh, maka ia dibangkitkan oleh Allah hidup kembali dengan keadaan yang menyukakannya; dan sesiapa yang mati pada masa ia dalam keadaan derhaka kepada Allah, berbuat jahat, maka ia dihidupkan kembali dengan keadaan yang mendukacitakannya."

Telur ayam pun tiruan?


GEORGE TOWN - Rupanya sebiji macam telur ayam tetapi rupa-rupanya ia telur ayam tiruan diperbuat daripada bahan kimia yang dikhuatiri boleh memudaratkan kesihatan dan dijual di pasaran terbuka di Pulau Pinang.
Telur palsu itu bersaiz lebih besar daripada telur ayam sebenar dan apabila dipecahkan ia tidak mempunyai pusat telur, tidak berbau, berkilat dan kasar, demikian menurut Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) yang telah menerima aduan daripada pengguna yang membeli 30 biji telur tiruan itu pada harga RM11 di pasar Pulau Tikus di sini semalam.

Bencana mengajar manusia tentang kehebatan Allah


Bencana alam yang melanda Jepun baru-baru ini menyemai titik keinsafan bahawa apabila Allah telah menetapkan sesuatu kejadian alam berlaku, maka tiada siapa pun yang dapat mengekangnya.

Oh! Rumah pengasuh kanak-kanak


Dari email yang kami terima :
“Salam.

Apa perasaan anda bila lihat gambar2 ini? Need your advise what to do further. Berlaku kepada anak saya dan anak2 lain yg sy tak berapa kenal parent diaorang. Rasa mcm nak tunggu depan taska tu dan bgtau semua parent yg hantar anak ke situ. Kami dah tanya seorg kawan PDRM secara informal. Dia kata takboleh nak report sebab tidak menyebabkan kematian atau kecederaan. ”Dah tu, nak tunggu ada yang mati dulu ke baru boleh buat report..” ???

Empat Jahanam


Wah, selamba habis!!!
[Kosmo] AMPANG JAYA – Pembongkaran Kosmo! pada Januari tahun lalu mengenai kegiatan sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang dan kapak yang menyamun sebuah klinik di pinggir ibu negara membuahkan hasil apabila tiga daripada suspek disumbat ke dalam penjara selama enam dan tujuh tahun. Mereka juga dihukum sebat.

Sebelum terlambat...

Dari Abu Hurairah ra, Nabi saw bersabda: "Siapa yang merasa pernah berbuat aniaya kepada saudaranya, sama ada berupa kehormatan badan atau harta atau lain-lainnya, hendaknya segera meminta halal (maaf) dari orang itu, sebelum datang suatu hari yang tiada harta dan dinar atau dirham, jika dia punya amal saleh, maka akan diambil menurut penganiayaannya, dan jika tidak mempunyai hasanah (kebaikan), maka diambilkan dari kejahatan orang yang dianiaya itu untuk ditanggungkan kepadanya." (H.R. Bukhari-Muslim)

Harga RON95 bakal naik lagi?


[SH] KUALA LUMPUR - Kerajaan belum berhasrat menaikkan harga petrol Ron 95 dalam tempoh terdekat, walaupun harga semasa minyak mentah di pasaran dunia semakin meningkat, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai.

Awas!!!!, 1 Panggilan Boleh Menjadikan Anda Muflis!


[HM] KUALA LUMPUR: Awas! Hanya menerusi panggilan telefon, satu sindiket penipuan antarabangsa dipercayai didalangi warga Taiwan boleh membuatkan anda pokai dan setakat ini hampir 200 orang menjadi mangsa membabitkan kerugian kira-kira RM10 juta.

Doa Elak Fitnah

"Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari azab kubur, aku berlindung kepada Mu dari azab neraka jahannam, aku berlindung kepada Mu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian, dan berlindung kepada Mu dari al-masih Dajjal"

RUPA MANUSIA YANG DI HALAU DI PADANG MAHSYAR...

- Ditukar rupa menjadi wajah kera. Mereka itu adalah manusia yang suka mengumpat.

- Ditukar rupa menjadi wajah babi. Mereka adalah kalangan mereka yang suka memakan harta anak-anak yatim.

- Dihalau dalam keadaan terbalik, kakinya di atas dan kepala di bawah. Mereka itu adalah manusia yang suka memakan riba.

- Dihalau dalam keadaan buta dan dituntun (diiring). Mereka adalah daripada kalangan manusia yang curang dalam menerapkan hukum.

MAKAN KARI KAKI MANUSIA


Dua lelaki Pakistan telah ditangkap dan didakwa kerana menggali mayat seorang wanita berusia 24 tahun dan memakan dagingnya yang dimasak kari.

Guardian melaporkan, adik beradik Muhammad Arif 40 tahun dan Farman Ali 37 tahun, dikatakan telah memotong peha dan kaki dari tubuh Saira Parveen, mayat seorang pesakit kanser, dan memasak dagingnya di dalam sebuah periuk. Beberapa daging itu telah pun dimakan ketika polis menggeledah rumah mereka di kawasan terpencil di wilayah Punjab.

Tuesday, April 5, 2011

Video Seks : yg satu minit 47 saat dah di REMOVE, gua dapat yang 4 Min 27 saat!!!



Semalam 1 Malaysia kecoh pasal video seks yg dikatakan melibatkan Ketua Pembangkang telah diupload kat Youtube dan beberapa blog. Ni adalah petikan kat Harian Metro:

Ada harapan naik lagi ni heheheheee

Harga minyak mentah dunia naik

Susulan pemulihan pasaran pekerjaan di AS

HARGA minyak mentah dunia melonjak ke paras tertinggi dalam tempoh 30 bulan iaitu melebihi AS$108 setong dalam dagangan Asia semalam susulan pemulihan pasaran pekerjaan di Amerika Syarikat (AS) yang merangsang minat pelabur bahawa permintaan bahan api akan meningkat.

Tak Faham aku!! Yang disamak "Kedai dan Peralatan" yang ada GELETIN BABI tu serbuk kopinya

K
luang - Pejabat Agama Daerah Kluang mengadakan pertemuan bersama-sama 11 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sekitar daerah Kluang bagi menjelaskan isu samak yang dilakukan oleh Jabatan Agama Johor (JAJ) ke atas kedai kopi Kluang Rail Coffee pada 31 Mac lalu.

Bapa APA ni???


KUALA LUMPUR: Setelah menggugurkan anak tujuh kali akibat dirogol bapa tirinya selama 14 tahun, seorang guru lepas universiti bertindak melarikan diri, mendapatkan perlindungan di pusat kebajikan dan mengadu kepada polis.


Wanita berusia 28 tahun yang mahu dikenali sebagai Nora berkata, episod malang itu bermula di sebuah kampung di Kedah sejak ibunya berkahwin dengan bapa tirinya lebih 15 tahun lalu.

Cerita dan Video Tentang Kematian


bumi.jpg
Kiamat besar disebutkan oleh Allah akan datang secara tiba-tiba, tanpa dapat diramal secara tepat oleh manusia. Nabi Muhammad hanya diberikan oleh Allah ilmu berkenaan tanda-tanda hampirnya sahaja. Tiada siapa yang mampu meneka tarikh tepatnya, sama ada tahun atau bulannya.

JENAYAH BUNUH YANG MEWAJIBKAN HUKUMAN QISAS

Pendahuluan

Menurut syariat Islam pembunuhan pada asalnya terbahagi kepada dua iaitu pembunuhan yang diharamkan (pembunuhan yang dilakukan dengan adanya permusuhan seperti membunuh orang yang tidak bersalah) dan pembunuhan yang hak dan dibenarkan (pembunuhan yang tidak ada tanda-tanda permusuhan seperti menjalankan hukuman bunuh ke atas penjenayah bunuh, murtad dan pesalah zina yang muhsan) sebagaimana yang dinyatakan dalam hadis Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: “Tidak halal (mengambil) darah seorang Muslim melainkan kerana salah satu daripada tiga (sebab); kerana kufur sesudah beriman, zina sesudah ihsan (sudah berkahwin) dan membunuh orang tanpa dibunuh balas” 

Jenis-Jenis Jenayah Bunuh

GAMBARAN TENTANG LUASNYA RUANG ANGKASA

Di alam semesta, tak terhitung banyaknya sistem yang bekerja. Allah menempatkan semua sistem ini dalam kendali-Nya meski di saat kita tidak menyadarinya, misalnya, saat kita sedang membaca, berjalan, atau tidur. Allah menciptakan alam semesta beserta seluk-beluknya yang rinci yang berjumlah tak terhitung agar manusia dapat memahami kekuasaan-Nya yang tak terbatas. 

Bagaimana Matahari Terbit Dari Barat?


Sehingga ke hari ini maseh belum ada manusia yang dapat menjelaskan teori atau fenomena “Bagaimana Matahari Terbit dari Barat”. Fenomena ini diterima oleh saintis Barat dan mereka telah mengeluarkan pelbagai teori. Malah tidak kurang juga dengan saintis-saintis, ilmuan dan pemikir Islam yang memberi pandangan dan komen. Tidak semua teori dari Barat adalah betul, maka marilah kita sama-sama kembali kepada Al-Quran dan mengkaji bagaimana agaknya penjelasan Al-Quran.

Hukum Tidak Terikat Dengan Mazhab

Koleksi Ceramah DR MAZA
Soalan: Dr Asri, saya membaca buku Fekah as-Sunnah karangan Sayyid Sabiq. Saya amat tertarik dengan perbahasan buku tersebut yang mengambil kira pendapat berbagai mazhab. Tapi, kawan saya melarang membaca buku tersebut. Dia memberitahu saya bahawa pendapat yang tidak mengikut Mazhab Shafie adalah sesat. Saya keliru, sebab saya juga diberitahu buku Fekah as-Sunnah diterima di seluruh dunia. Bolehkah Dr Asri huraikan masalah ini?
 Kamaruzaman, Kuala Selangor.
 Jawapan Dr MAZA:

Buat selimut daripada seluar dalam wanita yang terpakai..

.[ macam-macam hal laa pulak...]

cantik laa pulak..

Orang-orang yang Dicintai Allah

Orang yang dicintai Allah - senantiasa menyucikan diri
Di dalam Al Qur’an, Allah menyebutkan beberapa sifat atau jenis orang yang Ia cintai. Mereka yang dicintai Allah tentunya akan memperoleh rahmat, berkah, pertolongan dan keridhaan-Nya. Berikut ini adalah daftar sifat orang-orang yang dicintai-Nya tersebut.

Muhsinin (orang-orang yang berbuat kebaikan)

Empat kali Allah secara lugas menyatakan cinta-Nya kepada orang-orang dalam golongan Muhsinin [2:195, 3:134, 3:148, 5:13, 5:93]. Mereka adalah orang-orang yang:

Inilah cara yang paling sempoi nak elak kereta daripada dicuri..

.[ siapa ada kereta mewah tu boleh cuba cara ni..]

MAHALNYA NILAI UKHUWWAH ISLAMIYYAH


Allah Subhanallahu wa Ta’ala berfirman (yang artinya): “Dan Yang mempersatukan hati-hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak akan dapat mempersatukan hati-hati mereka, akan tetapi Allah Subhanallahu wa Ta’ala telah mempersatukan hati-hati mereka. Sesungguhnya Dia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.” (Al-Anfal: 63)

Apakah Kita Mempunyai Alasan Untuk Meninggalkannya?


Ya Allah ... di ruang Mu aku di sini .. ku sujud pada Mu untuk mengEsakan Mu. Terimalah solat ku dan ibadah ku tanda kasih dan cintaku pada Mu, Wahai Yang Maha Memiliki Dzat Yang Mutlak.

Amalan Taqlid - Apa Kata Imam-Imam Mazhab

“Al-Auza’i berpendapat, Malik berpendapat, dan Abu Hanifah berpendapat. Menurutku semuanya adalah ra’yu, sedangkan yang dapat dijadikan hujjah dalam masalah-masalah agama adalah atsar“. “Janganlah engkau taqlid kepadaku atau kepada Malik, Syafi’i, Auza’i dan Tsauri, tetapi ambillah dari sumber mereka mengambil”. –Imam Ahmad bin Hambal-

Monday, April 4, 2011

Hukum Pemakaian Rantai Tangan Yang Mempunyai Unsur Kesihatan (Bio Magnetik) Di Kalangan Lelaki

Keputusan: 
Ahli-Ahli Jawatankuasa Fatwa telah sebulat suara bersetuju memutuskan bahawa :
a) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi wanita adalah harus kerana ia merupakan perhiasan yang dikhususkan bagi mereka. Ini adalah hukum yang disepakati secara ittifaq. Sebaliknya, diharamkan bagi lelaki untuk memakainya sebagai perhiasan semata-mata kerana ia menyerupai wanita.

Zarah Halus Dalam Al-Quran


Mikrobiologi merupakan kajian saintifik berkenaan mikroorganisma ataupun hidupan seni yang tidak dapat dilihat olah mata kasar seperti bakteria dan virus.

Dajjal Akan Muncul Dari Kerajaan Jin di Segitiga Bermuda


Lokasi segitiga bermuda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular