Saturday, July 27, 2013

Semua pertubuhan berkaitan Syiah dilarang

SHAH ALAM – Sebarang pertubuhan yang berhubung kait dengan Syiah tidak dibenarkan, tegas Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS), Datuk Abdul Rahman Othman.

Beliau berkata, pernah ada permohonan dibuat pengikut Syiah di ROS di Melaka tetapi ditolak.

“Apa-apa pertubuhan berkaitan dengan Syiah adalah tidak dibenarkan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Ketika ditanya, jika terdapat pertubuhan yang cuba mengaburi pihak ROS dengan menggunakan nama lain, Abdul Rahman berkata, pihaknya tidak menolak perkara itu mungkin berlaku dan akan meneliti setiap permohonan terlebih dahulu.

Pada Rabu lalu, Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai pertubuhan haram.

Ketua setiausaha kementerian, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi, berkata ia diputuskan oleh Menteri Dalam Negeri berpandukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Abdul Rahim berkata, pengikut Syiah pernah memohon mendaftarkan pertubuhan mereka pada 18 Jun 2011, namun ditolak pada 4 Ogos tahun yang sama. SH

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular