Tuesday, August 13, 2013

Yang mane lebih memalukan, salah parking atau yang melantak beribu jute wang rakyat........

Wak tak heran kalau kesalahan sekadar salah parking tu aje, tapi Wak heran kalau pencacai2 UMNO ni tak nampak pemimpin2 mereke tu melantak beribu jute wang rakyat. - Wak Labu




Letak Kereta Di Zon Larangan.. Ini Penjelasan Guan Eng..
Kredibiliti Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang tiba-tiba dipertikaikan oleh kebanyakkan Blogger Pro UMNO berikutan tersebarnya gambar kenderaan rasmi beliau diletakkan dikawasan yang tidak dibenarkan meletak kenderaan dilaman FaceBook.

Mercedes Benz buruk berwarna perak dengan no. pendaftaran PG1 itu dirakamkan telah diletakkan berhampiran dengan papantanda 'Clamping Zone' atau kawasan larangan meletakkan kenderaan.

Ianya dianggap memalukan kerana dalam beliau sibuk mempertikaikan isu jenayah yang meningkat dan juga kenyataan tidak masuk akal Zahid Hamidi yang mendakwa terdapat lebih dari 200,000 penjenayah berkeliaran, kenderaan rasmi beliau sendiri melanggar undang-undang..

Bagaimanapun menurut Guan Eng, kenderaan rasmi beliau itu bukanlah diletakkan disitu tetapi pemandunya berada dalam kenderaan itu menunggu beliau yang berjumpa dengan beberapa orang wartawan serta tetamu dari Hong Kong.

Pertemuan itu berlangsung disebuah kedai Kopi berhampiran.

Tambah Guan Eng lagi beliau sebelum itu telah menasihati pemandunya supaya tidak meletakkan kenderaan tersebut dikawasan tidak dibenarkan meletakkan kenderaan itu..

Lagipun menurut Guan Eng adalah sukar untuk mencari tempat meletak kereta di jalan yang sibuk itu lapor The Star..

Penang CM, slammed for illegal parking
Penang Chief Minister Lim Guan Eng found himself the target of criticism when a photo of his official car parked illegally along Lebuh Campbell was uploaded on Facebook.

The photograph shows the silver Mercedes Benz with the registration PG1 parked along the lane, close to a clamping zone sign.

Facebook user Tan Khai Beng, who uploaded the photo, stated that it had been taken on Aug 12 at about 4.10pm.

He claimed Lim had been there to meet Himpunan Hijau chairman Wong Tack.

However, Lim said Tuesday that he was at a coffeeshop meeting several journalists and a guest from Hong Kong.

He said that the driver was in the car at that time but, if “unlucky” was liable to be fined like anyone else.

“I have advised him that it is not right to park illegally,” he said adding that parking was hard to come by on that busy street.

Meanwhile, several users “liked” the posting and shared it, while some others also posted comments naming Lim as a ‘tokong’ (deity).

A few users also urged the police to issue a traffic offence summons to Lim.

The Penang Island Municipal Council (MPPP) had since June 2011 introduced clamping zones at several locations in George Town to discourage illegal parking and prevent traffic obstruction ~ The Star

Hmm.. tak kiralah ada orang atau tak ada orang dalam kereta tu.. kawasan itu tidak dibenarkan meletak kenderaan..

Tujuan tidak dibenarkannya ialah untuk mengelakkan kesesakan di kawasan itu, kereta buruk yang besar yang diletakkan untuk menunggu disitu sudah menganggu lalu-lintas..

Oleh kerana undang-undang tak ada mata dan tak kenal siapa, pihak MPPP sepatutnya mengeluarkan saman terhadap pemandu Guan Eng itu..

Jangan kerana beliau memandu kereta Ketua Menteri, beliau boleh melanggar peraturan ikut suka dia saja..

Bukan itu saja.. kereta-kereta kerajaan negeri yang terbang (laju sangat) melalui jambatan Pulau Pinang itupun sepatutnya disaman oleh Polis Traffik.. saman saja biar padan muka depa.. ha..ha..ha..

Jika alasan mereka memandu laju itu ialah kerana kekangan masa, ianya bukanlah satu alasan yang boleh diterima kerana mereka sewajarnya belajar menguruskan masa dengan lebih baik.. ASD

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular