Saturday, August 17, 2013

Jika begini!!, tidak mustahil MURTAD semakin berleluasa

LUAHAN SEORANG SAUDARA BARU
"beginikah saya dilayan sebagai saudara baru...??? Ditendang kesana kemari jika ingin membuat urusan...??"


Mungkin lebih mudah saya kongsikan kisah ini berbentuk point agar mudah difahami...

-ketika mula-mula masuk islam ditawarkan dengan kata-kata manis kemana shj yang sy nk pergi saya akan di sokong, sampai masa nk mintak apa pun susah.

-nak masuk pondok dh lebih umur, nk masuk PERKIM terlalu bnyk birokrasi yang paling menyedihkan terpaksa berurusan dengan pegawai yang curi tulang samada di MAIJ JB atau di pejabat agama daerah, bahkan nak tukar IC pun susah.

-seorang sahabat saya nak masuk islam di MAIJ JB tak dilayan dari pagi sampai jam 5 ptg sedangkan ustaz-ustaz banyak lalu lalang di situ.

-saya masih teguh dgn islam setelah lebih 3tahun memeluknya, namun dari pihak jabatan agama tak pernah follow up tentang asas pendidikan islam saya. Saya nak belajar pun susah.

-tapi takpa saya dah masukan dalam FB tapi jangan sampai saya jumpa PM.

**ini seringkas hal yang beliau utarakan...terguris hati mendengan bila saudara kita ni di abaikan, jadi tidak mustahil mengapa MURTAD semakin berleluasa & Kristianisma semakin jelas agenda INI KERANA yang diberi amanah TIDAK BERTANGGUNGJAWAB.

》》siapakah yang perlu bertangungjawab....??? Allah akan bertanya kepada kita, apakah engkau telah menunaikan hak saudara mu..?? Apa jaqapan yg kita akan berikan..???

via

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular