Thursday, April 10, 2014

Gempar!! MH370 : Semua penumpang masih hidup! +Video

Risikan Russia dakwa MH370 dirampas bukan terhempas!
Sumber perisikan Rusia mendakwa MH370 yang dikatakan telah terhempas di Lautan Hindi sebenarnya telah dirampas dan dilarikan ke Afghanistan, berhampiran sempadan Pakistan.

Menurut portal Daily Star, sumber yang rapat dengan FSB (badan perisikan Rusia) memberitahu akhbar negara itu;

“Semua penumpang masih hidup, mereka telah dibahagikan kepada 7 kumpulan dan hidup dalam pondok tanah dengan hampir tiada makanan,”.

Kenyataan itu bagaimanapun belum dapat disahkan sepenuhnya.

They're alive! MH370 passengers were hijacked and taken to Afghan
A source in the country’s FSB secret service said the plane has been hijacked and flown close to the Pakistan border.

The Boeing 777 has been missing since March 8 and it is thought the black box which holds the flight’s secrets may have run out of battery.

There are 239 people on board the Malaysia Airlines plane, which was flying from Kuala Lumpur to Beijing.

The source told a Russia newspaper: All the passengers are alive, they have been divided into seven groups and are living in mud huts with almost no food,” reported the Sun.

The report added that 20 passengers who were Asian “specialists” have been smuggled into a bunker in Pakistan.

Searchers looking for the missing plane have discovered new signals consistent with those emitted by black boxes in the southern Indian Ocean.

They have been searching for the wreckage for more than a month and recent “pings” emitted by the black box have been the best lead so far.

Black boxes’ batteries typically run out of battery a month after an accident.

Angus Houston, the head of a joint agency coordinating the search, said that the Australian navy's Ocean Shield picked up the two signals.

She added: “I'm now optimistic that we will find the aircraft, or what is left of the aircraft, in the not-too-distant future – but we haven't found it yet, because this is a very challenging business.”

The Australian’s picked up other signals earlier this week. But Chinese searchers also detected “pings” – 345 miles away.

The disappearance of Malaysia Airlines Flight 370 on a trip from Kuala Lumpur to Beijing has sparked one of aviation's biggest mysteries.

The search has shifted from waters off of Vietnam, to the Strait of Malacca and then to waters in the southern Indian Ocean as data from radar and satellites was further analysed ~ DailyStar




ADMIN : PELBAGAI TEORI DAN SPEKULASI YG KITA BACA SEMENJAK TRAGEDI MH370 .. APAKAH AGEN PERISIK RUSIA INI CUBA NAK KAITKAN DGN TALIBAN SEKALI GUS MENUDUH NEGARA UMAT ISLAM SEBAGAI PENGGANAS!

TERDAHULU --
Teori Rampasan Petikan Dari Wall Street Journal :
Adakah pesawat MH370 milik penerbangan Malaysia dirampas dan ‘dibawa lari’ ke lokasi yang tidak diketahui?

Kemungkinan itu sedang disiasat agensi perisikan Amerika Syarikat, lapor Wall Street Journal, edisi 13 Mac lalu.

Wartawan akhbar tersebut, Andy Pasztor dan Jon Ostrower mendedahkan hasil penyiasatan agensi perisikan Amerika Syarikat ke atas kehilangan misteri MH370.

Antara hasil siasatan adalah MH370 telah terbang selama 5 jam, iaitu satu jam sebelum ia hilang dari radar Trafik Kawalan Udara Vietnam pada jam 1.30 pagi Sabtu, 8 Mac 2014 dan 4 jam lagi selepas itu.

Para penyiasat juga mengkaji kemungkinan kapal terbang itu telah mendarat di suatu lokasi yang tidak diketahui dengan juruterbang atau orang lain dari kalangan penumpang telah mengubah haluan kapal terbang dan mematikan alat transponder kapal terbang itu bagi mengelakkan dikesan radar.

Penyiasatan masih di peringkat awal dan para penyiasat belum lagi menemui bukti-bukti jelas untuk menyokong teori bahawa kapal terbang itu dirampas pengganas atau disabotaj.

Pegawai-pegawai dari jabatan keselamatan nasional Amerika Syarikat dilapor belum menemui sesuatu yang spesifik untuk menyimpulkan bahawa kapal terbang itu dirampas oleh pengganas.

Namun, mereka belum lagi menolak secara konklusif bahawa kehilangan MH370 sama sekali tidak ada kena mengena dengan keganasan, lapor akhbar tersebut.

Dua persoalan yang amat membingungkan para penyiasat adalah ke mana kapal terbang itu meneruskan penerbangan dan mengapa alat transpondernya dimatikan?

Ini menyebabkan timbulnya teori di kalangan penyiasat bahawa kapal terbang itu telah “diambilalih dan dikuasai” oleh pihak lain untuk tujuan tertentu.

Teori ini dimaklumkan kepada pegawai jabatan keselamatan nasional Amerika Syarikat dan pelbagai agensi berkaitan.- Harakah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular