Monday, August 15, 2016

Mahathir Yang Pelik, Gelabah dan Berpura-pura di IJN?

1. Mahathir MUNGKIN berpura-pura sakit serius dan masuk Ke Institut Jantung Negara (IJN) untuk mendapat simpati rakyat ketika perbalahan politik kian besar dengan penubuhan parti beliau sendiri.

2. Mana mungkin orang berusia lebih 90 tahun lebih dan berhadapan sakit jantung yang serius di IJN boleh menulis dua hari sekali mengenai politik negara. Sejak masuk IJN pada 9 Ogos 2016, Mahathir telah menulis pada 10, 12 dan 14 Ogos 2016. Hebat Mahathir!

3. Dalam entri terbaru berjudul, “Campur Tangan Asing” Mahathir menulis, ” Seperti biasa Najib gelabah apabila kenyataan benar berkenaan salahlaku olehnya didedah. Demikian pendedahan yang dibuat oleh Department of Justice (DOJ) Amerika Syarikat berkenaan salahguna wang oleh keluarga dan kawannya dan oleh “Malaysian Official 1” yang semua tahu ialah Perdana Menteri Najib sendiri.”

4. Mahathir di IJN percaya Mohd Najib sekarang menggelabah dengan pendakwaan DOJ ke atas empat orang individu. Sedangkan Mohd Najib di luar bukan sahaja seperti biasa menghadiri program-program dalam negara, malah berada di Indonesia minggu lalu dan berhadapan dengan wartawan-wartawan asing seperti biasa.

5. Mungkin yang gelabah ialah Mahathir sendiri. Jika tidak masakan beliau perlu berpura-pura sakit serius sehingga dimasukkan ke IJN. Jika benar beliau sakit juga, jelas beliau yang gelabah kerana ketika sakit dan dirawat pun beliau terpaksa menulis setiap dua hari menyerang Mohd Najib.

6. Dalam entri terbaru itu juga Mahathir terpaksa tampil mempertahankan tindakan Departmen of Justice Amerika Syarikat(DOJ). Bekas Perdana Menteri Malaysia ini menulis bertentangan segala-galanya dengan pandangan beliau semasa menjadi Perdana Menteri dan menganjurkan seminar “The Kuala Lumpur Initiative to Criminalise War”.

7. Jika dulu US dan media mereka dianggap mempunyai agenda menjatuhkan pemerintah negara asing, hari ini media US dianggap Mahathir sebagai pejuang kebenaran kerana ia sesuai dengan agenda beliau.

8. Kasihan Mahathir, diakhir-akhir hayatnya, beliau terpaksa menelan segala kenyataan-kenyataan lama beliau. Beliau terpaksa bersahabat dengan semua musuh-musuh politik beliau kerana mahu menjatuhkan Mohd Najib.

9. Selepas IJN siapa pula akan menjadi kambing hitam membantu Mahathir meraih simpati seperti mana Nik Sapeia Nik Yusoff lakukan pada zaman Pak Lah?

Oleh Amin Yatim KMU

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular