Saturday, August 17, 2013

Najib Pun Hairan Kenapa Ulama Muda UMNO Ini Bangang Sangat +Video

Dia ni tak faham ka ..kerajaan mesir sebenarnya adalah kerajaan dibawah Dr Mursi..YANG MEMERONTAK ADALAH TENTERA... BUKAN RAKYAT..


'Video ni dah lama.. tapi agak sedih bila dye labelkan dr.yusuf qardhawi sbgai khawarij sdngkan beliau merupakan ketua ulama' dunia.. Allahurabbi.. sbnrnya x perlu kot ckp pasal ni sdgkan byk lagi isu yg boleh diutarakan..' 'ni la org yg bongkak dgn ilmu sndiri..baru setahun jagung da nk kritik ulama' yg satu dunia merujuk kepadanya..dah la 1 sided, klu btol nk kritik g cr la Dr. Yusuf Qardawi g debat gn dia..umno ttp umno..berat sebelah dan xadil' - Bk

Ulamak Muda UMNO VS Sheikh Yusuf AL Qaradawi?
Apabila admin menonton dan menghayati pandangan Ulamak Muda UMNO nih,terpana sekejap pandangannya,maklumlah apa yang admin ketahui sheikh Yusuf Al Qaradawi adalah KETUA ITTIHAD ULAMA DUNIA berbanding Ulamak Muda UMNO Al Ustad Fathul Bari.

Persoalannya tentang penentangan kepada Kerajaan kini di Mesir,mempunyai ciri-ciri Khawrij,adakah beliau sedar bahawa Kerajaan sebelum ini pimpinan Dr Mursi adalah kerajaan yang di pilih rakyat dengan pilihanraya,dan "Sah" menurut Perlembagaan Mesir!

Mungkin admin berpandangan Al Ustad Muda UMNO bersetuju dengan rampasan kuasa yang berlaku hingga menumbangkan Kerajaan yang sah tersebut.Mungkin pada pandangannya rampasan kuasa di mesir tu "Harus" hukumnya,dan mungkin beliau amat bersetuju Pemimpin yang anutannya Islam dan juga tahfiz perlu digantikan dengan President Kristian iaitu Adly Mansour!

Sila tonton sendiri dan buatlah penilaian dan amat jelas siapa sahaja yang menjadi macai UMNO akan berfikiran begini.

HARAM Rakyat Mesir Bangkit Lawan Kerajaannya kata Ulama Muda UMNO..
Berikut adalah ringkasan pernyataan Ketua Persatuan Ulama Muslim Antarabangsa, Syeikh Dr Yusuf Al-Qardhawi yang disiarkan secara lansung Al Jazeera, Rabu (14/8/2013) mengenai tragedi serangan dan pembunuhan Umat Islam di Mesir oleh pihak tentera negara itu..

1. Menjadikan hari ini - Jumaat (16/8/2013) sebagai Hari Kemarahan Umat Islam Dunia kepada tentera Mesir pimpinan As-Sisi.

2. Seluruh Umat Islam di negara-negara Muslim supaya turun ke jalan beserta anak dan keluarga mereka melakukan demontrasi aman.

3. Turun ke jalan melakukan demonstrasi aman ini hukumnya Fardhu ‘Ain bagi setiap muslim yang tidak mempunyai uzur syar’i.

4. Keselamatan para demonstran Al-Haq ini berada di tangan Allah, tidak akan terjadi apapun kepada mereka kecuali yang sudah Allah kehendaki.

Dan ini pula kenyataan Ulama Muda UMNO mengenai tindakan rakyat Mesir yang bangun menentang rampasan kuasa oleh pihak tentera itu suatu ketika dulu..

"Lawan kerajaan dan tidak taat kepada kerajaan adalah haram dan tidak betul, kita hendaklah berhemah dan beradap dengan Kerajaan..,

Dengan ini Ulama Muda UMNO sependapat menolak mana-manapun rakyat yang tidak taat kepada Kepada Kerajaan baik Ketua Ulama mahupun rakyat biasa..

Setiap demonstrasi adalah HARAM, Bersih 3.0 dan demonstrasi rakyat Mesir juga HARAM..

ASD

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular