Tuesday, July 12, 2011

Budaya UGUT : Sampai bila nak biar Yahudi jadi penasihat kerajaan Malaysia?


Hari ini semua media talibarut UMCO menyiarkan laporan bahawa polis akan dakwa penganjur dan peserta Bersih 2.0 berdasarkan bukti video. Nak ugut lagi.


Sebulan dok ugut rakyat pun tak makan, rakyat tak takut sikit pun hingga ratus ribu hadir himpunan Bersih walaupun polis kerah seluruh kekuatan untuk menghalang.

Ugut dan guna kekerasan ini adalah tindakan Yahudi terhadap rakyat Palestine. Oleh kerana kerajaan Be End ambil Yahudi APCO jadi penasihat, maka segala nasihat Yahudi akan dipatuhi sepenuhnya. SS percaya tindakan ugut rakyat untuk ambil tindakan terhadap Bersih ini adalah arahan Yahudi.

Soalnya sampai bila negara kita harus dibiarkan berada di bawah cengkaman Yahudi yang menjadikan UMCO Be End sebagai boneka mereka? Fikir-fikirkanlah wahai seluruh rakyat Malaysia. Sila Klik SINI
Oleh: Saiburi Sudin



Bersih selar ugutan polis terhadap saksi keganasan

KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah menyelar tindakan polis yang mengganggu dan mengugut mereka yang membuat laporan keganasan polis pada himpunan Bersih, 9 Julai lalu.
Menurutnya, beliau diberitahu seorang saksi berhubung gangguan itu, selepas membuat laporan polis mengenai tindakan pihak berkuasa  melepaskan gas pemedih mata di Hospital Tung Shin, pada hari himpunan berlansung.
“Pagi ini saya menerima panggilan telefon seorang saksi yang melihat Hospital Tung Shin ditembak dengan gas pemedih mata. Dia kini diganggu polis dan diugut supaya menarik laporannya,” tegas Maria.
Justeru beliau menyeru orang ramai dan peserta himpunan yang mempunyai bukti rakaman video atau gambar keganasan polis agar tampil memberikan salinan kepada pihaknya.
“Kita juga menyeru mereka yang mengalami sendiri kekasaran pada himpunan 9 Julai itu untuk membuat laporan polis dan memberikan salinannya kepada kami,”
“Kita akan dokumenkan bukti itu untuk tindakan lanjut,” katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Selangor-Kuala Lumpur (KLSCAH), hari ini.
Pada sidang media yang sama, Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said menyifatkan tindakan polis sebagai ‘dahsyat’ dan ‘pedih’ ketika menangani perhimpunan
aman itu.
Menurutnya, beliau sempat tiba ke Stadium Merdeka, namun dihalang oleh pihak polis sebelum membuat keputusan ke Istana Negara bagi menyerahkan memorandum
kepada Yang di Pertuan Agong.
“Saya tidak berjaya malah diberi amaran yang keras. Kalau kami tidak bersurai, maka kami akan diambil tindakan yang keras. (Amaran) ini diulang-ulang.
“Oleh kerana rakan-rakan di kiri kanan saya, turut ingin menenangkan suasana, maka kami terpaksa berundur. Saya cuma ingin menyampaikan memorandum. Itu sahaja,” katanya dengan nada kesal.
Sementara itu, peguam Haris Ibrahim mengingatkan pihak polis bahawa tuntutan Bersih 2.0 adalah berkenaan masa depan dan anak-anak mereka.
“Tuntutan pilihan raya yang bersih dan adil adalah juga untuk kamu, kerana polis adalah rakyat. Mereka perlu ingat bahawa perjuangan ini adalah mengenai
masa depan anak-anak kamu juga,” jelas Haris Ibrahim. KD

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular