Saturday, July 13, 2013

Hey UMNO! Jangan jadi jantan dalam gelanggang sendiri tapi jadi pondan bila diluar gelangang!!

SPEAKER TAK GUNA OTAK? ATAU YANG PILIH SPEAKER BENGONG!
Usul MESIR oleh Ahli PArlimen Temerloh merangkap Ketua Pemuda PAS Malaysia ditolak.
Ustaz Nasharudin telah mengemukakan usul ke Parlimen agar ditangguhkan sidang pada hari khamis bersamaan 11 Julai 2013, untuk membolehkan ahli - ahli Parlimen membahaskan Isu Mesir yang sedang bergolak. Malaysia bukan sahaja perlu nyatakan pendirian tegas tetapi juga tindakan berkesan sebagai sebuah negara anggota OIC dan pula mempunyai hubungan Diplomatik dengan Mesir.
Malangnya usul beliau ditolak dalam kamar oleh pihak yang Dipertua Dewan dengan menggunakan peruntukan Aturan Mesyuarat 23 (1)(i) .

Beliau tetap berpendirian bahawa Malaysia mesti memainkan peranan besar untuk mengecam rampasan kuasa oleh pihak tentera di Mesir , mengguling Presiden Mursi yang jelas menodai serta mengkhianati suara rakyat yang telah dimuktamadkan melalui sistem pilihanraya.

Komen :
Ia satu pencabulan demokrasi dan Malaysia sebagai sebuah negara pengamal sistem demokrasi tidak selayaknya diam membisu.

Mengapa ada yg pertikaikan bila ada YB mahu bawa usul rampasan kuasa Mesir?Tahukah kita berapa ramai pelajar Malaysia yg menuntut di negara Mesir yg berharap agar dapat meneruskan pelajaran di sana dengan aman?Bagaimana nasib pelajar2 kita yg sudah separuh jalan di sana?. Janganlah Kerajaan Malaysia melalui speaker YB Pandikar Amin mementingkan diri sendiri apabila negara kita dah aman dan lupa atau buat-buat lupa dengan nasib negara Islam yg lain. Sememangnya Malaysia perlu nyatakan pendirian tegas dalam isu ini.

Kalau YB BN guna otak keislaman mereka , memang tak rugi pun kalau Dewan yang mulia korbankan sehari utk bahaskn isu Mesir.Kenapa isu Mesir disangkut paut dgn politik? Tidak ada kaitan lansung..siapa lagi nak tolong umat Islam kalau bukan saudara Islam kita juga..Kita bayangkan jika Malaysia mengalami perkara yg sama dan negara lain buat tidak kisah ,Bagaimana? Jangan serah pada Allah jika kita belum berusaha sebaik mungkin. - pascawanganbukitsentosa2

Usul YB Nasrudin Hassan untuk membolehkan ahli - ahli Parlimen membahaskan Isu Mesir yang sedang bergolak DITOLAK dalam kamar oleh pihak yang Dipertua Dewan dengan menggunakan peruntukan Aturan Mesyuarat 23 (1)(i).

Mengapa ada yang pertikaikan bila YB PR nak bawa usul mesir?Tahukah korang berapa ramai pelajar malaysia yang menuntut di mesir yg berharap agar dapat meneruskan pelajaran di sana dengan aman? Bagaimana nasib pelajar2 kita yang sudah separuh jalan di sana? Janganlah pentingkan diri sendiri bila negara kita dah aman lupa dengan nasib negara islam yg lain, saudara seislam kita disana. Sememangnya Malaysia perlu nyatakan pendirian tegas dlm isu ini memandangkan ia satu pencabulan demokrasi dan Malaysia sebagai sebuah negara anggota OIC dan pula mempunyai hubungan Diplomatik dengan Mesir.

Ni la harga keamanan yang puak2 UMNO lolongkan selama ni. Apa yg Najib respon dgn isu mesir??? Perubahan kerajaan x menjamin keamanan... Adakah Najib suka apa yang jadi kat mesir sekarang ni? Pastu nak samakan Mesir ngan Malaysia. Dicanang kat seluruh media Malaysia ni jangan ada perubahan kerajaan, lebih baik kekalkan kerajaan yang ada kalau tukar nanti huru hara.. Sepatutnya najib harus bercakap bagi pihak orang islam.. Patut pertahankan orang islam tp lgsg xde statement yg boleh dibanggakan org islam di Malaysia... UMNO-BN x boleh pakai!!!!! Dalam isu syria pun diam...

Hey UMNO! Sudah lupakah kamu satu masa dulu kamulah JUARA dalam isu kalimah ALLAH??.. Sekarang isu umat islam mana suara kamu? Mana Suara Perkasam?? Mana suara Pekida??? Mana Hassan JATI?? Apa kata Menteri Agama??! Jangan jadi jantan dalam gelanggang sendiri tapi jadi pondan bila diluar gelangang!!

Huh!! Geram aku!!! Apesal? X puas hati bila aku bersuara guna fesbuk?!!! Salah ke aku bersuara untuk membawa tangisan saudara saudaraku yang teraniaya di Mesir dan Syria? Aku bukan MP kat Parlimen nak disekat guna akta ntah pape ntah!! Aku rakyat Malaysia yang terkilan bila bende baik yang diusulkan dari MP PR DITOLAK tanpa bantahan dari side MP MP UMNO-BN..

Lu fikir sendiri!!! - Orenji Ren Oren

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular