Monday, July 8, 2013

GAMBAR DAN BERITA TERKINI DI MESIR, KORBAN MENINGKAT

TERKINI: Parti Nur Mesir telah menarik diri daripada perbincangan pembentukan kerajaan baru sebagai tindak balas kepada PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI di hadapan ibu pejabat Pengawal Republikan.


KENYATAAN TENTERA:

Menurut TV kerajaan, tentera Mesir mendakwa seorang pegawainya terbunuh dan 40 lagi cedera awal pagi ini, apabila perkarangan bangunan tentera di mana "Presiden" Mohamed Morsi berada telah diserang.

Tentera berkata, "kumpulan pengganas" cuba untuk menyerang Pengawal Republikan pada waktu subuh, lapor stesen TV itu.

Jurucakap Ikhwan Muslimin pula berkata ahli-ahlinya tidak bersenjata dan telah ditembak ketika bersolat di luar bangunan dan sehingga 34 orang terbunuh. Sumber perubatan berkata mereka dapati sekurang-kurangnya 15 kematian.

TERKINI: Menurut Al Quds TV, korban telah meningkat kepada 36 orang, dan 500 cedera.

TERKINI: Seorang pegawai Kementerian Kesihatan Mesir berkata bahawa sekurang-kurangnya 35 orang telah terbunuh dalam kejadian tembakan di luar ibu pejabat Pengawal Republikan di Kaherah.

Terdapat pula sumber lain mengatakan jumlah korban telah meningkat kepada 55 orang, yang mana 5 daripadanya adalah kanak-kanak.

Dilaporkan Ikhwan Muslimin Mesir menyeru rakyat Mesir supaya melakukan satu KEBANGKITAN.

Siaran langsung dan berita dari Mesir di SINI dan SINI









 

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular