Tuesday, June 11, 2013

Kantoi!! Tu dia Rakyat Kena Kencing Harga Kereta Turun...

DEY MACHA!!!
ITU HARGA MEMANG DARI DULU
DARI HARI PELANCARAN LAGI
DARI SEBELUM KITA KENA TIPU
KAH! KAH! KAH!

http://www.volkswagen.com.my/en/models/the-golf/gallery.html

KANTOL LAGI !!! adeiii asyik kene tipu je. mana boleh jadi ni. ingat kami rakyat ni senang2 jer diperbodohkannya. sebab tu lah KERAjaan BN takut sgt dgn informasi dari internet & IT. kat mediamassa mana ada semua ni. semua maklumat boleh kita selongkar.. kikikihh~


Untuk model Honda pula, apa kata Macai..? Harga RM89,900 telah ditawarkan pada DISEMBER 2012 lagi... 

Share gambar ni. Jangan TAK SHARE! Kantoikan mereka!!!!...

- Arabic -

Kerajaan dah turunkan rege Perodua Bibaaaaaaa wooiiiii....Bukti Janji Ditetapi Barisan Nesyenel.......-Jahar

"Manifesto AkuJanji BN, Sebuah Janji Dicapati"

PEUGEOT 308

Pembohongan Manifesto BN : Dasar Automotif Nasional
Sebelum Pilihan Raya Umum 13, Barisan Nasional menawarkan penurunan harga kereta selepas secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus.Perdana Menteri 46%,Najib Tun Razak telah berjanji menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional.

Namun,Selepas berjaya memenangi Pilihan Raya Umum dengan 'keajaiban', Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, penurunan itu berikutan pelaksanaan Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) bagi liberalisasi industri automotif yang akan dikuatkuasakan sepenuhnya tiga tahun lagi.

Katanya, kerajaan telah menyediakan pelan penurunan harga kereta dalam negara secara berperingkat sejak suku keempat tahun lalu sehingga 2016.

Akhirnya,kerajaan terpaksa mengumumkan pengurangan harga kereta di Malaysia untuk permulaan bagi pasca PRU13.

Menerusi laporan berita, 10 buah model kereta telah mencatatkan penurunan harga di pasaran.

Perkara ini berkaitan dengan langkah kerajaan untuk menurunkan harga kereta secara berperingkat sebagai memenuhi “aku janji” dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Sepuluh model yang telah menurunkan tanda harganya di pasaran setakat ini ialah Peugeot 308 (11 peratus), Volkswagen Golf (7.1%), Viva (5.4%), Myvi (4%), Persona (3.8%), Alza (3.4%), Preve (3%), Honda Jazz Hibrid (2.5%), Saga (1.1%) dan Exora (0.7%).

Namun, penurunan ini telah menjadi bahan jenaka apabila Kerajaan dengan megah berkata Langkah untuk menurunkan harga kereta secara berperingkat sebagai memenuhi aku janji dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 mula menampakkan hasilnya apabila 10 buah model kereta telah mencatatkan penurunan.

Hakikatnya rakyat hidup-hidup DITIPU oleh kerajaan.

Mari kita lihat kenapa kita perlu ketawakan mereka.
Penjelasan pihak Volkswagen Malaysia yang jelas menunjukkan PEMBOHONGAN Kerajaan

Harga Honda Jazz Hybrid yang memang ditawarkan RM89,900 dari mula memasuki pasaran

Adakah ini kononnya hasrat kerajaan menurunkan harga kereta sebanyak 20 hingga 30 peratus secara berperingkat sehingga 2017 bukan satu omongan kosong?

Jika kerajaan masih mempertahankan dan mengakui ini memang hasil pelaksanaan pelan penurunan harga kereta berdasarkan AkuJanji Manifesto, tiada apa yang perlu dikata lagi....Redha dan Bersyukurlah....
Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular