Tuesday, June 11, 2013

Nasib kau lah Ghani....

GhaniGhani Othman mula diasak serah jawatan
Ghani Othman, bekas MB Johor yang kecundang mula diasak oleh rakan Umno sendiri. Utusan Malaysia juga mula gasak Ghani.

Ghani diasak supaya menyerahkan jawatan Pengerusi Badan Umno Johor oleh Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat, Dr. Mohd. Puad Zarkashi. Pengorbanan yang perlu dibayar Ghani apabila mengalah disuruh lawan Lim Kit Siang di Gelang Patah.

“Ini kerana Johor yang dianggap kubu kuat UMNO kini mengalami kemerosotan yang membimbangkan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu.

“Walaupun Presiden Parti, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai prerogatif untuk melakukannya sekarang, tetapi pertukaran jawatan itu akan menjadi mudah jika Abdul Ghani sendiri dengan rela hati menyerahkannya kepada Mohamed Khaled,” kata Puad kepada Utusan Malaysia.

Apabila dah kalah dan tak jadi MB lagi, Ghani mula digasak. Umno Johor yang jarang bermesyuarat mula disebut Puad. Puad turut bersuara yang Umno Johor tidak bernakhoda semasa kempen PRU lalu dan hanya dipikul dua tiga penasihat Ghani serta banyak keburukan Ghani mula disebut Puad.

“Johor tiada strategi baru dalam PRU-13 lalu, banyak isu seperti geran pemilikan tanah tidak ditunaikan, pembangunan tidak seimbang, banyak isu tidak dijawab akibat kelemahan jentera media baru.

“Contoh terbaik Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) di Pengerang, kerana sedikit kelemahan, Johor yang menjadi kubu kuat UMNO selama ini hampir kehilangan majoriti dua pertiga untuk menubuhkan kerajaan negeri,” kata Puad. – Utusan Malaysia.

Itulah nasib kau Ghani… - Ekeleh

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular