Saturday, June 15, 2013

hangpa nak kata apa lagi,, bila aku puji Lim Guan Eng hangpa kata aku tak sedaq diri, ketepi bangsa sendiri,, tapi lihat sendiri,,, apa yang umno buat...baguih kan...


Tahniah UMNO Kedah - menyelesaikan masaalah KUIN.
Masaalah yang tak boleh nak diselesaikan oleh kerajaan negeri pentadbiran Pas kedah sebelum ini,, sehingga inimenjadi satu topik kekalahan Pas di Kedah.

Bila Umno dah ambik balik Kedah,, masaalah ini macam kacang aja,, ambik ngap masuk ke mulut.. nyap-nyap... nyap sayot jadi..

Aku terbaca dalam komen blog AKJ... Orang Umno yang komen,,, juga seorang blogger pro umno juga... Namun masih ada akal yang waras... tahniah kerana memberi komen..

Aku copy paste...

MUMMY ROKIAH said...
Salam Datuk,
Di Kedah apabila BN ambil alih mereka nak tutup KUIN (Kolej Universiti Insaniah) ada yang kata nak jual dan ada yang kata nak dirincik-rincikkan untuk diswastakan. Seperti bola politik dibuatnya.

Ini lah akibatnya jika terlalu mengamalkan politik dendam mendengar nasihat pentadbir negeri yang kini memangku Rektor (lucunya yang memangku itu bukan dari kalangan academician).

Semua nya atas alasan kerajaan negeri tidak ada wang.

Alasan ini sungguh cabuk kerana rakyat memilih BN adalah untuk memudahkan disalur peruntukan dari Kerajaan Persekutuan (apa peranan Kerajaan Persekutun?).

Apa yang Kerajaan BN harus lakukan ialah KUIN harus dinaik taraf sebagai Universiti penuh bukan dikoyak-koyakkan.

Sanggupkah Melayu melihat sebuah gedung ilmu hancur? Kalau kaum Cina jika sekolah vernakular mereka tidak ada wang yang pasti akan mereka ikhtiarkan untuk diselamatkan maka datanglah sumbangan dari tauke ekor haram, tauke sayur, tauke simen, tauke besi dan tauke kayu untuk memberi sumbangan janji sekolah jangan tutup.

Jika Kerajaan persekutuan mampu salurkan jutaan ringgit kepada sekolah Cina vernakular mengapa tidak disalurkan kepada KUIN?

Ingatkah kita bagaimana MCA pernah berpakat sesama Cina tidak kira parti pembangkang berhempas pulas berjuang untuk mendapatkan Universiti Merdeka satu ketika dulu?

Hari ini apa yang ada dalam tangan hendak dimusnahkan hanya perbezaan politik sempit.

SEDIH.

Boleh baca Klik Sini

Senangkan Mukhris anak Mahathir menyelesaikan masaalah,,, hangpa nak kata apa lagi,, bila aku puji Lim Guan Eng hangpa kata aku tak sedaq diri, ketepi bangsa sendiri,, tapi lihat sendiri,,, apa yang umno buat...baguih kan... MM

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular