Saturday, June 15, 2013

Polis tahan peserta 'flashmob' termasuk seorang kanak-kanak 10 tahun.. +Video dan Gambar


Seramai 17 peserta 'flashmob' termasuk seorang wanita dan kanak-kanak ditahan sewaktu mengadakan 'flashmob' di hadapan gedung membeli-belah Sogo sekitar jam 2.50 petang tadi.

Mereka ditahan sewaktu mengadakan acara tersebut menjelang himpunan Black 505 di Padang Merbok pada 22 Jun ini.

Di antara yang terawal ditahan adalah Pengarah Propaganda NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan.


Menurut seorang pegawai polis memaklumkan bahawa mereka di bawa ke ke Ibu Pejabat Daerah Dang Wangi, dengan kenderaan Black Maria untuk tindakan lanjut.
Selepas kenderaan itu beredar, aktivis pelajar Ekhsan Bukharee dan seorang peserta lagi kemudiannya ditahan selepas membuat pengumuman supaya orang ramai berhimpun di depan balai Dang Wangi sebagai tanda solidariti kepada 14 orang yang ditangkap.

ekhsan bukharee (right) and friend 505 flash mob participants arrested
Mereka dibawa IPD Dang Wangi dengan berjalan dalam keadaan bergari dan diiring dua anggota polis ~ Malaysiakini

Sementara itu Edy Noor Reduan ‏@edyesdotcom telah menulis dilaman Twitter miliknya " Saya bersama 14 yg lain kini berada di Balai Dang Wangi. Seorang budak 10 tahun turun ditahan. Hidup Rakyat! Moga temu kembali di #KL622
Kanak-kanak 10 tahun, Akmal Fizani turut ditahan

Dah menangpun Barisan Nasional masih takut lagi... Kalau bukan kerana menipu untuk menang kenapa takut? - ASD

Tweeter :
Safwan Anang ‏@SafwanAnang3 minitHanya disebabkan flashmob #Blackout505 , polis arahkan tangkap!!! Lebih 15 ditahan, aktivis SMM,SAMM,termasuk orang ramai!

Saya bersama 14 yg lain kini berada di Balai Dang Wangi. Seorang budak 10 tahun turun ditahan. Hidup Rakyat! Moga temu kembali di
Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular