Saturday, June 15, 2013

Terkini!!!! Anwar nafi jumpa Najib

SHAH ALAM – Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan akan bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Indonesia seperti yang dilaporkan media sebelum ini.
Twitter Anwar
“Tidak benar!,” demikian jawab Anwar yang dipetik melalui media sosial Twitternya, sebentar tadi.

Sebelum ini, sebuah portal berita melaporkan, Najib dan Anwar akan berada di Jakarta hari ini, terdapat kemungkinan diadakan pertemuan yang mungkin akan membantu perdana menteri mengelakkan persaingan di Parlimen dan partinya sendiri selepas keputusan buruk PRU13.

Laporan itu juga menyebut pertemuan itu telah cuba diaturkan semenjak sekurang-kurangnya seminggu lalu, ketika Najib hampir pasti dicabar dalam pemilihan Umno tahun ini dan berkemungkinan akan berhadapan dengan usul undi tidak percaya selepas Parlimen mula bersidang pada 24 Jun.

Sementara itu, pagi tadi Anwar yang kini berada di Bali mengakui bertemu dengan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono hari ini.

"Saya di Bali bersama Presiden SBY," katanya ringkas.

Anwar yang dipetik di Twitternya berkata, “pertemuan dengan Presiden Indonesia, termasuk isu PRU-Pemilu Malaysia.” - SinarHarianOnline

Anwar di Jakarta, tapi nafi jumpa Najib
Pemimpin Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di Jakarta hari ini selepas mengadakan pertemuan dengan Presiden Indonesia, Bambang Susilo Yudhoyono di Bali malam tadi.

Spekulasi tercetus berhubung kehadiran Anwar di Jakarta hari ini apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib juga turut berada di ibukota Indonesia itu.

Sumber-sumber PKR menolak sebarang kemungkinan pertemuan antara Anwar dan Najib untuk membincangkan perkara kepentingan bersama.

Anwar sendiri, dalam Twitter awal hari ini menafikan beliau akan mengadakan perjumpaan dengan Najib.

"Tidak benar," katanya dalam respon terhadap khabar angin yang tersebar tersebut.

Satu sumber PKR berkata kehadiran Anwar di Jakarta adalah untuk menyertai sidang akhbar bersama dengan bekas naib presiden Indonesia

Jusuf Kalla, individu yang disebut oleh Asian Wall Street Journal dalam laporannya baru-baru ini mengatur perjanjian sebelum PRU13 antara Najib dan Anwar untuk dua pemimpin itu menerima secara aman keputusan para pengundi Malaysia dlam pilihan raya tersebut.

Akhbar tersebut memetik Jusuf sebagai berkata Anwar memungkiri perjanjian tersebut.

Sumber PKR itu berkata dalam sidang hari ini Jusuf dijangka menafikan yang Anwar telah mungkir janji. - MalaysiaKini

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular