Friday, June 21, 2013

GAGAL MASUK KOLEJ KERANA WAJIB SERTAI PLKN, PTPTN PULA KENA BAYAR

Kuala Lumpur: Harapan seorang bapa melihat anak lelakinya menyambung pelajaran di sebuah kolej swasta dalam bidang automatif di Subang Jaya, dekat sini, berkecai selepas anaknya itu gagal mendaftar masuk ke institusi berkenaan walaupun yuran pendaftaran sudah dibayar.

Azizul Rahman Shaik Yusoff, 50, berkata, pada 6 April lalu, anaknya yang baru menerima keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ditawarkan menyambung pelajaran di sebuah kolej swasta di Subang Jaya.

Menurutnya, dia juga membuat pembayaran pendahuluan RM450 di Kompleks Belia dan Sukan Jawi, Pulau Pinang ketika wakil kolej terbabit datang ke kompleks itu untuk mempromosikan kolej berkenaan.

“Bagaimanapun, ketika itu anak saya sedang menjalani latihan Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Bukit Mertajam tidak dapat mendaftar pada semester yang pertama dan terpaksa membuat penangguhan.

Azizul berkata, dia sekeluarga yang berasal dari Pulau Pinang kemudian datang ke kolej berkenaan pada tarikh ditetapkan dan membuat baki bayaran sebanyak RM1,050.

Menurutnya, keesokan harinya, dia menghubungi kolej itu di Bukit Mertajam, namun menerima berita mengejutkan apabila diberitahu pihak mereka tidak mengambil sesi kemasukan baru kerana penempatan sudah penuh.

“Saya juga bimbang jika mereka menyalahgunakan borang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang sudah siap diisi. - penburukonline

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular