Monday, June 17, 2013

KEZALIMAN BN BERGANDA DI HARI BAPA!

gmi
KAMUNTING, 16 JUN: Beberapa keluarga tahanan ISA kecewa dengan layanan pihak pengurusan kem Kamuntung apabila tidak membenarkan lawatan tahanan ISA sempena Hari Bapa.

Keluarga tahanan ISA dihalang jumpa di Hari Bapa
“Pagi tadi beberapa keluarga tahanan ISA hadir ke Kem Kemunting. Ramai isteri tahanan ISA membawa anak mereka untuk melawat sempena hari bapa.

“Walaupun ada ahli keluarga tidak pernah bertemu sejak ditahan, permintaan keluarga ini untuk diberi kesempatan bertemu dihalang,” kata Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh kepada Keadilandaily.

Kata Syed, pihak pengurusan kem Kamunting berkeras tidak membenarkan pertemuan walaupun selepas rundingan bersama ahli jawatankuasa Gerakan Mansuh ISA (GMI). Antara alasan diberikan kononnya Pengarah Kem tiada di pejabat untuk memberi kebenaran.
gmi22
Fadzullah (kiri) bekas tahanan ISA, Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh dan Setiausaha GMI, Syukri Razab di depan Pusat Tahanan Kamunting

“Apabila keluarga ini sudah beredar dan jauh dari kem, kita dihubungi semula dan dimaklumkan kebenaran telah diberikan.

“Namun ahli keluarga tersebut memutuskan tiada perjumpaan lagi akan dibuat. Mereka nampaknya terkilan dengan pihak pengurusan yang seolah mempermainkan mereka yang datang dari jauh,” tambahnya lagi.

Empat keluarga tahanan ISA yang terdiri daripada isteri dan anak-anak tahanan tiba dari Tawau, Sabah di Kuala Lumpur, sejak Khamis lalu bagi sebuah program lawatan anjuran GMI.

GMI sebelum ini mendesak kesemua tahanan ISA dibebaskan segera dan kerajaan perlu mewujudkan Suruhanjaya Rekonsiliasi bagi menyiasat semua salah laku di bawah ISA.

Difahamkan, keluarga tahanan akan mengadakan pertemuan dengan Suruhanjaya Hak Asasi Mausia (Suhakam) dalam masa terdekat. - pascawanganbukitsentosa2

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular