Tuesday, June 18, 2013

Tawaran nikahi gadis Syria.. BENARKAH BERITA INI? +Video

PENJELASAN
Berita yang tersebar bahawa Ikhwan Muslimin Mesir menawarkan perkahwinan dengan wanita Syria adalah tidak benar.

Apa yang kami musykilkan, mengapa apabila isu perkahwinan, ramai pula yang sanggup dan sebarkan walaupun berita belum sahih. Sehingga perbincangannya terpesong jauh dan lari dari niat yang asal.

Tetapi kenapa apabila diajak bersama-sama solidariti bersama rakyat Syria, kurang mendapat sambutan.

Moga kita tidak lari dari niat yang asal dan moga Allah memberi hidayah kepada kita semua.


Tawaran nikahi gadis Syria 15-20 thn - RM 4420 sahaja

1. mahar RM 120
2. Tiket kapal terbang RM 2000
3. Kos kendduri kecil-kecilan RM 2000
4. Upah kadi RM 300
Jumlah RM 4420

sumber berita SINI

Ketepatan berita ini adalah tanggungjawab para pembaca sekelian. Sila hubungi nombor yang diberikan untuk keterangan lanjut. Sekiranya berita ini adalah palsu dan bermaksud untuk memalukan individu bernama Ust Azizan sila beri maklumat kepada admin dengan segera agar entri ini dapat dihapuskan. Semoga berita ini bukan berita palsu walaupun ahram online menafikan berita ini melalui artikel 'Syrian brides not for sale: The story of a rumour'

Gua siarkan entri ini dengan tujuan agar pemuda-pemuda yang masih bujang dan terdedah kepada maksiat dapat manfaat daripada peluang yang ditawarkan. Disamping itu dapat mengelakkan muslimah-muslimah yang dimaksudkan daripada terjerumus dalam aktiviti perdagangan manusia seperti yang berlaku kepada gadis-gadis Bosnia ketika negara mereka berperang dahulu.

Saksikan video ini bagaimana wanita Syria telah mula dieksploitasi oleh jantan-jantan Jordan. Oleh itu tidak salah rasanya gua turut promosikan pernikahan dengan gadis-gadis Syria ini. - wasukalu

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular