Thursday, June 20, 2013

Pemilik Menara Umno sedia ke mahkamah


Ketua Pegawai Eksekutif JKP Sdn Bhd, pemunya Menara Umno, berkata syarikat itu rela diheret ke mahkamah jika didapati cuai kerana gagal menyerahkan audit berkala bangunan kepada pihak berkuasa tempatan.

Adzmi Ariffin berkata, syarikat itu juga menjalankan siasatan dalaman terhadap dakwaan gagal menyerahkan laporan itu kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pada 2008.

"Kita wujudkan inkuiri sendiri untuk lihat jika terdapat kecuaian di pihak kakitangan kami kerana gagal menyerahkan audit berkala kepada MPPP.

"Jika MPPP dapati kami lakukan kesilapan, justeru kita tiada pilihan selain menghormati undang-undang dan dibawa ke mahkamah," katanya.

Adzmi berkata, syarikat itu membeli bangunan itu pada 2005 tetapi tidak sedar bahawa ia mesti menghantar laporan audit kepada pihak berkuasa tempatan selepas bangunan itu mencapai umur 10 tahun.

Beliau memberitahu sidang akhbar, laporan siasatan berhubung runtuhan penebat kilat itu akan dihantar kepada kerajaan negeri pada minggu depan.

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular