Monday, June 17, 2013

Gempaq!! Akhirnya Najib Umumkan Skuad Mujahidin Ke Syria?


Akhirnya inilah berita yang dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam di Malaysia malah di seluruh dunia. Najib atas semangat cintakan Islam dan mengambil berat berkenaan isu umat di Syria telah menubuhkan skuad mujahidin yang dianggotai oleh pasukan tentera diraja Malaysia dan terbuka kepada rakyat umum.
"Andainya ini benar-benar berlaku. Alangkah hebatnya Malaysia jika tindakan ini benar-benar diambil. Tapi, setakat hari ini selagi UMNO/BN berkuasa ianya hanya tinggal mimpi. Selagi Najib menjadi Perdana Menteri ianya hanyalah fantasi."

Lihat negara-negara lain:-

1) Muktamar Ulama Se-Indonesia telah bersetuju membentuk satu pasukan 'Sejuta Sukarelawan' yang akan pergi berjihad di Syria.
2) Manakala Mesir pula tidak akan mengenakan apa-apa tindakan bagi rakyatnya yang telah pergi berjihad di Syria.
3) Seorang jutawan muda di Qatar telah bersedia untuk menjadi sponsor kepada 50 orang mujahidin dari negara tersebut untuk pergi berjihad di Syria.
4) Sementara di Algeria pula, ribuan pemuda Islam telah mendaftarkan nama mereka untuk berangkat ke Syria berjihad di sana.

Kita di Malaysia bagaimana pula? Kerajaan hanya diam membisu tatkala Turki, Mesir bergerak ke hadapan membela umat Islam?


Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular