Wednesday, October 10, 2012

Ust Nasha Mengingatkan PAS agar tidak mengutamakan KUASA dan dakwa ada pihak anjur doa 'M'sia jadi negara Kristian'

[SH] KUALA LUMPUR - Dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa mengingatkan parti itu agar tidak mengutamakan kuasa semata-mata sehinggakan sanggup meletakkan prinsip Islam di tempat kedua.

Beliau yang juga ahli Majlis Syura Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, dalam konteks politik hari ini, masalah perpecahan umat sering dilupakan sedangkan ia adalah masalah utama yang perlu diselesaikan terlebih dahulu.
 

Menurutnya lagi, beliau turut berasa hairan mengapa usaha untuk membincangkan masalah umat Islam terutamanya melibatkan dua parti terbesar orang Melayu Islam iaitu parti Umno dan Pas sering dilihat 'taboo'.

"Jika umat Islam negara ini terus berpecah belah, apakah yang bakal terjadi kepada umat untuk lima, 10 atau 15 tahun lagi? Adakah umat Islam tergelincir?

"Adakah agama mengajar umatnya meletakkan ajaran Islam di tempat kedua semata-mata mahu mendapatkan kuasa?" kata beliau pada Seminar Dakwah Islamiyyah Sebagai Tunggak Kekuatan Ummah di PWTC, hari ini.

Katanya lagi, kemenangan Islam terletak di tangan umatnya sendiri tanpa bantuan dari bukan Islam.

"Saya pernah bertanya dua kali kepada seorang pemimpin Islam, adakah dalam sejarah kemenangan umat Islam, pernah dibantu oleh orang bukan Islam?

"Beliau menjawab kemenangan Islam dari dulu sampai bila-bila berada di tangan umat Islam sendiri sahaja," katanya.

Pas berada dalam Pakatan Rakyat (PR), yang turut dianggotai DAP dan PKR.

Perikatan itu dibentuk selepas PRU12 empat tahun lalu.

Nasharudin tewas dalam usahanya mempertahankan kerusi Timbalan Presiden Pas tahun lalu.

P/s:  Ejen perpaduan ini memang tidak pernah mengenal erti putus asa. Kalau dulu tutur katanya berlapik, sekarang sudah terang-terangan.

Cuba tanya Nasha, kalau UMNO dan PAS "bernikah",  MIC, Gerakan, MCA dan belasan parti komponen BN yang lain nak dicampak ke mana? Dia sendiri mengatakan kemenangan islam tidak pernah dibantu oleh orang bukan Islam.

Tambah mengelirukan kita, Si Nasha ini mengajak PAS berpadu dengan UMNO, parti yang dikaitkan dengan rasuah dan pemimpinnya pula menghina dan memperlekeh hudud dan negara Islam. Malah bekas Presidennya mengatakan bahawa hudud itu ciptaan manusia dan pernah mengeluarkan kenyataan yang menghina nabi.


Bukan itu sahaja, parti komponen BN dan pemimpinnya juga lancang menghina Islam!


Penyokong Nasha, anda tentu tentu suka idea bernas ini!- Dunia Caca Marba

Nasha dakwa ada pihak anjur doa 'M'sia jadi negara Kristian'

Bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa hari ini mendakwa, satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Beliau mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.

NONE"Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya.

Nasharuddin juga berkata, beliau menimbulkan "isu semasa yang dihadapi ummah" itu dalam konteks dakwah dan realiti politik waktu ini.

Dalam ucapannya di Pusat Dagangan Dunia Putra itu, Nasharuddin turut menyelar pengerusi nasional DAP Karpal Singh yang bertegas untuk meneruskan prosiding saman ke atasnya.

"Saya nak kata yang (Karpal) anti-Islam dan bukan anti-hudud," katanya yang menambah, Karpal tidak berhak menentang perundangan yang ditetapkan Allah.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya di program Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia. - mk



Video Nasharuddin Mat Isa yang anda mesti tonton.

Pehh..

Aku tatau pemimpin PAS dah tengok ke belum video kat bawah neh. Tapi kalau belum tengok, kena tengokla. Aku dapat video neh pun dari blog umno. Baru lepas baca blog umno dan dia sertakan video kat bawah neh.
Aku tak boleh jamin video kat atas boleh menyebabkan pakatan rakyat goyah. Tapi aku berani jamin video tersebut boleh memecahbelahkan kesatuan ahli2 pas terhadap pas terutamanya. Memang tak dapat dinafikan dalam 2,3 tahun kebelakangan neh pas dilihat keterbelakang dalam membawakan isu2 masyarakat. Dorang sebaliknya asyik di-ulit kontroversi krisis dalaman.

Berbalik kepada video di atas, korang akan dapati bahawa ;

1. Ustaz nasha bagitau ada yang mendoakan malaysia menjadi negara kristian selepas menang pilihanraya kecil sarawak dalam satu majlis keraian. Ini bermaksud ustaz nasha = saksi kejadian kah?

2. Ustaz nasha cakap karpal singh anti islam, bukan anti hudud. Aku setuju juga dengan pandangan ustaz nasha bahawa karpal singh mungkin anti islam bukan sekadar anti hudud semata2. Tapi orang tue dah tua. Dah masuk kategori nyanyuk. 


Dia nak anti islam ka anti hudud ka apa jek dia boleh buat? Setakat bising pongpang2 jek.. takan dengan karpal singh pun lue nak takut der? Lue attack dan serang je la dia. Tak perlu kot nak serap persepsi untuk hasut2 pas kena kerjasama dengan umno. Umno dan karpal singh lebih kurang sama jek perangai depa pasal islam.

Cuba lue fikir dalam2. Kita kalau nak berubah utk menjadi semakin baik, mesti la menjadi lebih baik dari hari semalam. Itu baru di namakan perubahan positif. Kalau standard sama jek macam semalam, apa kebaikan nya? Sama juga dengan konsep tinggalkan dap = karpal singh untuk bersama dengan umno sebab umno = karpal singh = satu kategori beb.


At least,

Umno = karpal singh.

Bukan umno = dap.

Faham?

3. Ustaz nasha bercakap seolah2 PAS dah tinggalkan perjuangan asal demi mencapai kemenangan dalam pilihanraya.  Ustaz juga bercakap seolah2 pas meletakkan agama ke tepi demi nak menang pru. Alamak aiii.. umno yang terang2 tak letak agama ke tepi tue pun ustaz boleh jek nak berkerjasama takan dengan pas yang letak agama ke tepi tak boleh kot ustaz?

kah kah kah


Aku suka beranggapan bahawa PAS semakin terbuka dengan menilai seme pendapat yang wujud. Persefahaman takan boleh dicapai kalau masing2 berkeras. Kena la sama2 bertenang dan terus berbincang dan berbincang dan berbincang. Dan persefahaman takan boleh dicapai dengan hanya berbincang sekali dua jek. 

Makan masa beb.


Kita seme dah sedia maklum betapa berbezanya pendirian dap dengan pas. Berbeza dengan pkr yang lebih flexible, pas dan dap takan boleh bersatu kalau bukan pkr jadi tunggak utama = anwar ibrahim. Tapi ustaz nasha pun silap juga. Nak membentuk persefahaman kena makan proses. Dah terlalu lama pas dan dap bermusuh beb. Tiba2 ko nak orang2 yang bermusuh neh jadi kawan baik dalam satu malam? Memang ko sewel.

Yang aku pelik. 


Ustaz Nasha boleh plak mengajak secara halus agar pas bersama2 umno. Pada hari pas bersama umno, adalah hari pas hancur disebabkan umno itu sedang menuju kehancuran. Ustaz nasha nak menghancurkan pas demi karier politik peribadi? Memang la tak patut..

Aku akhiri posting neh dengan menyeru penjilat2 ustaz nasha + penghina2 tulang besi = bila nak jilat ludah lue sendiri?


kah kah kah

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/10/video-nasharuddin-mat-isa-yang-anda.html#ixzz28uwxpU7Q

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular