Monday, October 8, 2012

BERITA YANG BUAT PEMIMPIN UMNO KENCING TAK LAWAS kah kah kah


Berita tersebut berkenaan kaji selidik yang dijalankan oleh Merdeka Centre yang mengatakan Kepimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman...
yang telah memimpin pentadbiran Kerajaan Negeri hampir 10 tahun... telah merosot di bawah paras 50 peratus iaitu tinggal hanya 45 peratus sahaja... kah kah kah... maka dengan tersebarnya berita tersebut tersentak lah Pemimpin-Pemimpi Umno terutamanya di Negeri Sabah... ibarat orang yang hendak kencing tapi dah tak tak boleh tahan... kemudian tu dah lah kencing bersepah... tapi masih lagi rasa nak terkencing... kah kah kah !.

Apakah Pemimpin Umno di Negeri lain tidak tersentak seperti Pemimpin Umno Sabah tersentak?... bukan nya tak tersentak beb... tapi Pemimpin Umno kat Negeri lain pun tengah sibuk nak menempis Masalah Yang Timbul dari perbuatan mereka sendiri... kah kah kah... jadi kenalah Pemimpin Umno kat Sabah menempis dan mengatakan kajian dari Merdeka Centre tersebut cacat dan tidak menghormati pihak-pihak tertentu... pihak tertentu tu siapa lah ya... cuba tanya cikit kat beliau yang dimaksudkan pihak tertentu tu siapa ya... apasal lah lu tak cakap yang pihak tertentu tu lu... kah kah kah !.

Mengikut kata Timbalan Ketua Umno Sabah, Datuk Seri Salleh Said Keruak "Pungutan suara dan kaji selidik  mempunyai kelebihan pada tahap tertentu tetapi sekiranya tidak dijalankan dengan betul maka ia boleh menjadi cacat dan tidak menghormati pihak-pihak tertentu... jika sesuatu kaji selidik telah didorong oleh agenda... maka tidak banyak dapat dilakukan untuk menghalang mereka yang di belakangnya daripada memanipulasikan keputusan untuk menyesuaikan rancangan mereka... Malah kata-kata soalan (dalam kaji selidik) boleh mencetuskan respons tertentu dan membangkitkan seseorang daripada menyatakan perkara yang dia sendiri tidak berniat untuk menyatakan terlebih dahulu".


Ini lah dia perangai Pemimpin Parti yang selalu bahkan dah berpuluh tahun bergantung Nyawa untuk Hidup dalam politik dengan Persepsi Berita... yang mana dulu mereka yang dapat menyebarkan Persepsi Buruk dan Fitnah terhadap Musuh Politik terutamanya terhadap Pembangkang... namun dengan berkembangnya Portal Berita serta Blog di Dunia Maya dengan sendirinya Tomahan Persepsi Buruk dan Fitnah terhadap Pembangkang sudah dapat dijawap sebaik mungkin... mungkin ini yang mereka rasakan Nyawa Politik mereka disentap sikit demi sikit... sebelum ajal sebenar pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tiba... kah kah kah !.


Lu orang patutnya hantar cermin sebesar Rosmah Mansor (RM) untuk beliau cermin muka beliau beb... kalau tak cukup gak sebesar RM tak tahu lah beb... kah kah kah... apa barang lah Timbalan Ketua Umno Negeri Sabah ni beb... masa kepimpinan mendapat 60 peratus tak ada  pulak memekak dan membebel... mungkin dia dah rasa tak boleh nak tahan sangat untuk kencing... kah kah kah... sampai dia lupa yang Merdeka Centre hanya buat kajian bukanya buat Fitnah macam TV3/4 dan Utusex Meloya atau pun blog lucah Gomo Haramjadah tu... yang kononya berehat rupanya cari ilham macam mana nak susun kabinet Pakatan Rakyat (PR)... kah kah kah !.


Bila dengar Pemimpin Umno Negeri Sabah ni menggelabah... gua teringatkan cerita Pemimpin Umno Negeri Sembilan yang mengeluarkan luahan hati sedih beliau iaitu Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan yang mengatakan Pas tak menjaga hati orang lain... bila mengulas berkenaan kajian Pas Negeri Sembilan yang boleh memenangi 8 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun)... kah kah kah... apalah punya mangkuk Pemimpin Umno ni beb... dia orang punya Fitnah suruh orang lain percaya... orang lain buat kajian dikata mengenepikan pihak tertentu lah... tak jaga hati lah orang lain lah... dan macam lagi lah... bla bla bla bla... kah kah kah !. Mat Indera Sipejuang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular