Friday, May 24, 2013

Cerita yang mungkin sukar untuk dipercayai!!! +Video


Kerajaan Tidak Campur Tangan Dalam Penahanan Anggota Pembangkang, Aktivis - Muhyiddin
PHUKET: Kerajaan tidak campur dalam penahanan beberapa anggota pembangkang dan aktivis pada Khamis kerana ia di bawah bidang kuasa polis sepenuhnya, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata polis tentunya mempunyai asas kukuh untuk mengambil tindakan berkenaan bersandarkan kepada bukti mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

"Kita tidak mahu campurinya kerana mereka (polis) dapati ada asas kukuh untuk reman penama berkenaan kerana dikatakan telah langgar peraturan. Berita Penuh mStar




Tidak wajar tangkap, bimbang rakyat marah

Ketua Pengarah Pilihan raya PAS, Dr. Mohd Hatta Ramli mempertikaikan tindakan rakus kerajaan berhubung penangkapan yang dibuat ke atas dua pemimpin Pakatan Rakyat dan seorang aktivis NGO tanpa memikirkan sentimen rakyat.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai turut memberitahu sikap keterlaluan menangkap pemimpin dikhuatiri akan menimbulkan kemarahan rakyat.

"Ia menunjukkan sikap rakus kerajaan berhubung penangkapan yang dibuat terhadap tiga individu yang bagi saya mereka bukannya satu ancaman kepada berlakunya huru hara.

"Apa yang merisaukan saya tindakan tersebut akan menimbulkan satu sentimen dan kemarahan rakyat terhadap kerajaan," ujar beliau kepada Harakahdaily.

Kata Dr Hatta lagi sebagai sebuah negara yang mengamalkan hak kebebasan bersuara, ketiga-tiga yang ditangkap itu merupakan pemimpin yang boleh melontarkan suara mereka kepada rakyat sebagai pandangan.

Beliau yang berharap pihak polis segera membebaskan mereka sebelum menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan rakyat.

"Kita mempunyai undang-undang dan kebebasan untuk menyampaikan pandangan dan dalam beberapa siri himpunan sebelum ini yang dikatakan boleh timbul kacau bilau tetapi ia berlansung dengan aman dan baik

"Sepatutnya ini boleh diambil kira oleh pihak berkuasa untuk menilai bahawa tidak ada suasana kacau bilau sepertimana dihebohkan oleh media milik kerajaan sebelum ini," sambung beliau.

Dr Hatta yang meminta agar Kementerian Dalam Negeri (KDN) serta pihak polis berfikir dengan waras dan menghentikan segera tangkapan bagi memastikan sesuatu yang tidak diingini berlaku apabila rakyat benar-benar bangkit mencari keadilan.

Dalam pada itu, beliau yang juga tidak menolak bekemungkinan akan berlaku lagi tangkapan susulan selepas ini.

"Saya tidak menolak kemungkinan akan berlaku lebih banyak tangkapan melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat dan juga NGO-NGO,” ujarnya.

Mereka yang ditahan hari ini ialah Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, Pengerusi NGO Asal Bukan Umno (ABU), Haris M Ibrahim dan Datuk Tamrin Ghaffar yang sekarang berada di lokap Balai Polis Jinjang.

Mereka difahamkan ditahan sehingga jam 11 pagi esok bagi mendapatkan lanjutan tempoh reman. -HD

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular