Tuesday, May 28, 2013

Saifuddin dibawa masuk ke dalam pentadbiran Selangor?

SHAH ALAM – Suatu rombakan akan dilakukan dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor dalam masa terdekat ini, menurut sumber rapat Pejabat Menteri Besar Selangor.


Ia bagi memberi laluan kepada Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail untuk dilantik sebagai pegawai yang bertanggungjawab menjaga hubungan politik parti komponen Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini.

Menurut sumber terbabit, perkara tersebut telah mendapat persetujuan antara Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam satu perbincangan minggu lalu.

Perkara tersebut juga kata sumber, antara punca kelewatan senarai Exco Selangor dimuktamadkan sehingga menimbulkan keresahan rakyat selepas PR memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) pada 5 Mei lalu.

“Mungkin Rabu akan bincang rombakan kecil itu, Saifuddin akan jaga hal hubungan politik di Selangor serta untuk memantapkan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

“Beliau ditugaskan untuk gerakkan mobilisasi jentera ke kawasan luar bandar bagi mengatasi Barisan Nasional (BN) yang bersungguh-sungguh nak rampas Selangor semula pada PRU14 nanti,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Dalam pada itu katanya, rombakan ini juga bertujuan untuk membuat penambahbaikan terhadap pembangunan infrastuktur dan pelbagai program kebajikan yang masih tertangguh pada penggal lalu dengan membelanjakan rizab negeri yang tersimpan RM2.65 bilion.

“Penggal kali ini Abdul Khalid pun sudah berjanji akan belanjakan wang rizab Selangor untuk gerakkan banyak lagi program kebajikan rakyat,” katanya.

Di samping itu, Saifuddin akan berperanan memberi wajah baru kepada Kerajaan Negeri Selangor supaya imej negeri ini lebih dikenali sebagai sebuah negeri PR dan bukan lagi kubu kuat BN.

“Bukan saja 're branding' itu kepada kakitangan awam negeri bahkan kalau boleh bangunan kerajaan dan infrastuktur di Selangor pun dicat dengan warna lain, bukan lagi warna biru (BN),” ujarnya.

Selain itu, sumber dalaman itu juga turut memberitahu Abdul Khalid akan mengikut tekanan perwakilan Kongres PKR tempoh hari dengan lebih mendekatkan diri dengan rakyat dan lebih berjiwa politik ekoran banyak kritikan pedas terhadap menteri besar itu pada penggal lalu. -sinarharian

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular