Thursday, May 30, 2013

Panas!! Isu Bot Karam - TV3 / BN hina rakyat Sarawak

FotoKOMEN SAHABAT DARI SARAWAK - BOT KARAM
Tentang isu bot express karam di Belaga pada hari ini, bagi penonton berita TV3, kami rakyat Sarawak ingin menyatakan bahawa ada kesilapan dalam berita tersebut pabila dikatakan ianya pengangkutan termurah yang kami pilih.

Untuk pengetahuan anda, di kawasan Belaga ini, hanya ada bot express sebagai pengangkutan. Tiada jalan raya dll.. Jadi tiada istilah termurah atau termahal. Yang wujud hanya INI YANG KAMI ADA.

Ada pilihan? Tiada pilihan..

Jadi mau tak mau, penduduk di sana kena naik juga bot express untuk pergi dan pulang ke kampung.

* diharapkan anda faham dan tidak memikirkan rakyat kami ni hanya mau naik yang termurah dan abaikan keselamatan. *





MENGAPA ANAK SARAWAK MARAHKAN TV3 !!!

KELUHAN ANAK SARAWAK :
bro,,kami ank sarawak panas dgn kenyataan busuk dari tv3 yg menyatakan kejadian bot karam adlh disebabkan faktor tambang murah!!!# kami minta tarik balik statement busuk mengenai kejadian bot karam dari berita tv3!!!

kpd tv3,"jangan bercakap membabi buta!musim perayaan begini semua tambang naik dan tiada istilah murah!pengangkutan bot express hanya satu2nya yg ada utk rakyat balik ke kampung ditempat ini!

kenapa begitu?sebab kerajaan masih gagal melaksanakan kemudahan jalan raya utk rakyat!  bot express beroperasi bukan 24 jam sehari dan kerana itu kesesakkan terjadi!tambah pula bilangan bot express yg tidak cukup!

berpuluh tahun undi BN,,bertahun2 menunggu kemudahan jalan raya,,bertahun2 mendengar janji dan alasan,,,tetapi masih kosong dan pihak yg berkenaan hanya pandai bersembunyi utk menyelesaikan masalah rakyat!

ingat,,kemenangan majoriti bn byk disumbangkan dari borneo dan lebih2 lagi dikawasan pendalaman seperti ini!sebelum pihak anda mengeluarkan kenyataan,,sila buat survey dahulu!saya pasti pihak anda tiada seorang pun kenal dan tahu kehidupan rakyat ditempat sebegini!

oleh itu pihak anda dengan banggangnya membuat kenyataan busuk dan teramat busuk!!!!let's God judging you later!!!"#msg kpd tv3 dari kami semua

#ANAK MUDA BANGKIT BOIKOT TV3-BERITA FITNAH !
Foto

INI BERITA YANG DILAPURKAN MYMETRO :

Muat 74, bawa 200
Oleh Rabi ‘Atul ‘Adawiyah Ismail

Belaga: “Saya terdengar bunyi kuat dan bot yang dinaiki bergegar. Ketika itu saya terdengar jeritan penumpang yang mengarahkan supaya terjun menyelamatkan diri,” kata Jok Ngau, 30, mangsa bot ekspres Kawan Mas karam berhampiran Tanjong Giam Bungan, di Sungai Belaga sini, semalam.

Menurutnya, bot ekspres yang dinaiki itu baru sejam berlepas dari jeti Belaga dan terbalik sebaik tiba di satu selekoh.

“Bot berlepas dari Bakun jam 7 pagi dan ketika itu, semua penumpang berebut untuk menaiki bot berkenaan kerana tidak mahu menunggu perkhidmatan seterusnya.

“Walaupun tempat dalam bot sudah penuh, penumpang berdegil dan sanggup duduk di tepi serta atas bot. Kami berhenti untuk menurunkan penumpang di Belaga dan meneruskan perjalanan ke Kapit,” katanya.
MANGSA yang selamat berenang ke tebing sungai.

Katanya, lebih 200 penumpang yang rata-ratanya pekerja kontrak di Sungai Asap, Bakun dan Murum ingin pulang ke kampung untuk menyambut Hari Gawai hujung minggu ini.


Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular