Thursday, May 30, 2013

Nak kereta lebih murah, laksanakan segera GST???

KeretaMurah
Prof ni kata, nak kereta lebih murah, laksanakan segera GST!!
Sinar Harian menyiarkan satu laporan berkaitan penurunan harga kereta. Ramai pembeli menunggu tawaran yang ingin diberikan. Penganalisis juga berkata masa terbaik membeli kereta selepas hujung tahun ini, selepas bajet 2014.

Salah seorang penganalisis Prof. Dr. Abdul Rahim Abdul Rahman, Ketua Jaringan Jawatankuasa Kluster Ekonomi dan Kewangan (MPN) berkata tempoh masa yang realistik untuk membeli kereta adalah antara tahun 2013 dan 2014. Ini kerana tempoh tersebut kereta sepatutnya berada pada harga yang kompetitif setelah kerajaan mengumumkan penurunannya secara berperingkat.

Orang kerajaan ini juga berkata salah satu faktor yang boleh mempercepatkan penurunan harga kereta ialah melalui pengenalan GST-Cukai Barangan Dan Perkhidmatan untuk tampung  semula hasil cukai kenderaan.
“Sekiranya GST diluluskan dalam sidang Parlimen tahun ini, hasrat pengguna untuk membeli kereta pada harga yang lebih rendah mungkin tercapai selepas perbentangan Bajet 2014 nanti,” kata Prof. Dr. Abdul Rahim Abdul Rahman. – SinarHarian
Nampaknya kerajaan kena sentiasa nak berniaga dengan rakyat!! - ekeleh  

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular