Tuesday, May 28, 2013

APA CERITA NI ZAHID HAMIDI ?

Gua macam TAK PERCAYA pun ada beb... ialah sebuah Negara yang BERTEGAS dengan RAKYAT SENDIRI tapi ada pulak Penguakuasa yang TAKUT pada PENDATANG ASING... lu TAK PELIK ke beb... kah kah kah... 

ya ke tidak apa yang dikatakan oleh Penguatkuasa dari Majlis Daerah KUNAK Sabah ni beb... kalau ianya CERITA KOSONG ada baiknya Pegawai Peguakuasa ni DINASIHATKAN supaya jangan GATAL-GATAL MULUT nak kata TAKUT dengan ANCAMAN dari Pendatang Asing pada hal nya beliau sendiri yang MALAS untuk buat KERJA... atau apa yang dikatakan suka MENGULAR... kah kah kah !.

Tetapi kalau BETUL seperti apa yang dikatakan oleh beliau SEWAJARNYA Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN) yang BARU iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (DSAZH) membuat SESUATU bagi MENAGANI MASALAH INI... gua dengar pun beliau seperti kata Penchacai serta Penyokong Umno adalah seorang yang TEGAS serta TAK MAIN AMARAN-AMARAN beb... kalau BETUL begitu elok lah tu kerana dulu RAKYAT mempunyai seorang Menteri KDN yang Auw Auw Auw beb... jadi dengan TERLANTIKNYA DSAZH sebagai Mneteri KDN yang BARU mungkin banyak perkara dapat DISELESAIKAN... kah kah kah !.

Cuma jangan hanya MENANG GAYA dan LAGAK tapi kerja tak jauh BEZA nya dengan Menteri KDN yang LAMA... kalau dengan RAKYAT sendiri punya lah TEGAS bagai NAK RAK beb... tapi bila dengan RAKYAT ASING siap boleh BERUNDING lagi tu... walaupun sudah TERBUKTI yang RAKYAT ASING tersebut adalah PENCEROBOH serta PENGGANAS... namun TETAP mendapat LAYANAN ISTIMEWA dengan siap BERUNDING lagi tu... yang kesudahan NYAWA ANGGOTA KESELAMATAN MENJADI KORBAN... ini bukan FITNAH... ini bukan PEMBOHONGAN dan PENIPUAN seperti yang dilakukan oleh Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) tu... kah kah kah !.

hemmmmm..... sekarang ni sibuk diperkatakan tentang red bean army oleh isi perut umno... apa kurang nya dengan unit media baru (umb) yang juga dikatakan dibayar berjuta-juta ringgit... kalau lu orang boleh apasal pulak orang tak boleh beb... kalau betul pun dap membayar kepada red bean army ianya bukan duit mak bapak pemimpin umno atau pun hasil rompakan harta rakyat... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U. - Indera Sipejuang


Penguatkuasa takut ancaman pendatang asing Sabah
Seorang pegawai penguatkuasa dari Majlis Daerah Kunak berkata pasukannya amat gerun untuk memasuki sesetengah kawasan kampung setinggan, termasuk yang dibina di atas air, kerana sering menerima ancaman ke atas keselamatan diri mereka.

Menurut Salim Silin, yang mengetuai jabatan setinggan di majlis tersebut, empat pegawai penguatkuasanya pernah “diancam dengan pisau, dan diekori” ketika bertugas, oleh sebahagian daripada kira-kira 6,000 orang yang tinggal di kawasan tersebut.

Sesetengah kawasan itu juga sukar dimasuki kerana dihubungkan dengan jambatan yang rosak dan laluan sempit.

Selain itu, keselamatan mereka diancam sehingga mereka tidak berani masuk ke kawasan berkenaan, katanya lagi.

Beliau juga mengakui perkara itu merupakan halangan paling besar dalam menjalankan tugasnya, apabila ditanya oleh pegawai pengendali RCI berhubung isu pendatang asing Saba Jamil Aripin.

Tambahnya, pendatang asing tersebut – termasuk yang memiliki dokumen dan tanpa dokumen – kebanyakannnya merupakan keturunan Suluk dan Bugis yang membentuk lebih 70 peratus dariapda penduduk di tujuh kawasan setinggan di daerah tersebut.

Salim juga berkata, seramai kira-kira 1,000 orang keturunan Bajau Laut yang tidak memiliki dokumen tinggal di satu kampung air setinggan, Kampung Kunak 3. - mk
MAJISTRET BERITAHU PATI DAPAT IC PROJEK
TAKLIMAT.....Pegawai Kanan JPN, Haji Norzain Tawi terpaksa memberi penerangan khas kepada penduduk Tg Labian bahawa tugas mereka hanya memproses 200 Sijil Kelahiran Daftar Lewat bagi yang sudah memohon kerana yang datang melebihi 7,000 orang kerana mereka sangka 'PESTA IC?' (Gambar Arkib Sabahkini.net)

Oleh : AIDILA RAZAK

IBU BAPA yang menghadiri siasatan untuk mengesahkan sijil kelahiran anak mereka, yang didaftarkan lewat, mengakui mendapat kad pengenalan mereka sendiri melalui satu 'Projek IC'.

Majistret Melissa Chia berkata demikian di Kota Kinabalu, ketika memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah.
Chia berkata ibu bapa tersebut memberitahu demikian dalam kes-kes yang didengarnya di Tawau dan Semporna, ketika menjelaskan mengapa mereka tidak boleh menunjukkan sijil kelahiran mereka untuk mengesahkan kerakyatan mereka sendiri.

Chia - saksi ke-85 dalam siasatan itu - juga teringat satu kejadian di mana beliau terpaksa 'diseludup keluar' dari satu taklimat di Tanjung Labian, Lahad Datu, oleh pihak polis.

Ini berlaku selepas penduduk kampung yang hadir menjadi berang apabila menyedari bahawa beliau tidak boleh 'rubber stamp' sijil kelahiran mereka.

Majistret itu berkata, ibu bapa dalam kes-kes yang dikendalikannya di Semporna dan Tawau telah secara terbuka mengakui menerima kad pengenalan mereka melalui 'Projek IC', semasa bekerja di kem balak.

"Saya bertanya kepada mereka apa yang mereka maksudkan dengan Projek IC? Pada satu atau dua kali mereka berkata, 'saya bekerja di kem pembalakan dan sekumpulan orang datang dan memberikan saya borang permohonan.

"'Selepas itu, saya dapat IC biru.' Ini semua ada dalam nota prosiding (yang dikemukakan sebagai bukti kepada RCI)," katanya. (MKINI)

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular