Thursday, May 30, 2013

Kerajaan Malaysia dah pokai, hutang kerajaan yang tertinggi dalam sejarah?

Datuk Seri Awang Adek
Kerajaan Malaysia dah pokai,BRIM 3.0 akan ditangguhkan?
Jawapan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Awang Adek Hussin : Hutang Kerajaan Malaysia pada tahun 2012.


Di bawah ini merupakan jawapan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Awang Adek Hussin
statistic 2012

Jumlah 456.095 berada adalah 53 peratus!

”Ia tidak berada pada tahap yang kritikal pada masa ini. Had kita adalah 55 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), kita kini cuma berada pada paras 53 peratus. Jadi tidak perlu bimbang tentang hal itu,” katanya semasa sesi soalan di Dewan Rakyat

Bagaimana dengan Hutang kerajaan Malaysia yang terkini?berapa peratuskah dari Keluaran Dalam Negara Kasar?

cuba lihat statistic terkini BNM.
Apa yang Admin agak,Kerajaan Malaysia kini dalam keadaan yang tenat..tak ada wang..silap haribulan Gaji kakitangan kerajaan pun takder duit nak bayar,jgn hairan jika elaun2 akan dipotong..

jika itu terjadi jangan marah ye..sebabnya korang sendiri pilih UMNO/BN semasa PRU13.
statistic terkini

Tahun 2012 jumlahnya 456.095 bersamaan 53 peratus dan terkini 508.892 berapa peratus?..Tadbir urus Malaysiaku yang tenat sejak ditadbir Dato Najib...

Najib yang paling hebat dalam semua Pentadbir yang sebelumnya...Buktinya di sini..antara hutang kerajaan yang tertinggi dalam sejarah.

Untuk pengetahuan rakyat Malaysia yang sayangkan negara kita yang tercinta ini
pinjaman kerajaan persekutuan telah ditetapkan had oleh undang-undang negara di bawah Akta Pinjaman 1959 dan Akta Pelaburan Kerajaan 1983,

Antara peruntukan tersebut, adalah Akta 637 Akta Pinjaman Tempatan 1959 dan Akta 275 Akta Pelaburan Kerajaan 1983 yang menetapkan gabungan pinjaman tidak boleh melewati kadar 55 peratus dari Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

anda boleh check sendiri di sini SINI 


Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular