Tuesday, May 28, 2013

Kenduri kesyukuran : MB Umno Kedah (guna duit rakyat) sampai RM300 ribu?


Aku habag dah jangan serah negeri dekat penyamun!
Sembang-sembang dengan KCS senior selepas Umno menang haram di Kedah

1.Pentadbiran yang telus, terbuka dan tiada campurtangan oleh kerajaan PR 2008-2013 amat memudahkan tugas KCS dan penjawat awam yang berkhidmat secara jujur dan amanah dengan tugasan.

2.KCS yang tamak dan menyeleweng sedang mengatur strategi untuk membolot sebanyak mungkin "ghanimah" dengan memegang para exco baru yang memang kaki songlap...exco yang terlalu mentah dan mudah diguna.

3.Beberapa polisi yang dibuat sebelum ini bersifat pro rakyat akan diubah ke pro peniaga untuk keuntungan mudah. (Contoh: polisi kouta perumahan 50% Bumiputra : 50% Non Bumi telah diubah ke 30:70)

4.Perbelanjaan cermat, jimat dan berhemah oleh kerajaan PR amat sukar diikuti oleh kerajaan sekarang, contohnya perbelanjaan untuk program kenduri kesyukuran MB baru tempohari dikhabarkan menelan kos sebanyak RM300.000. (RM15 sekepala x 20,000 org) itu baru 2 minggu mentadbir.

5.Beberapa orang KCS yang cenderung/membantu (walaupun atas profesionalisme tugas) kepada kerajaan terdahulu akan ditukar atau dibekukan jawatan (termasuk KCS yang mendedahkan hal ini)!

Penerangan PasKedah


Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular