Tuesday, February 14, 2012

Video Dr Rosmah : Kau Orang semua dengki kat aku ...kah kah kah

NENEK HAJAH ROSMAH KATA HANGPA SEMUA CEMBURU DAN DENGKI KAT DIA, KERANA SUKA BERBAKTI PADA RAKYAT... KAH KAH KAH !!!

Dengan mengatakan bahawa pengkritik diri nya adalah orang yang kecewa dan cemburu dengan kejayaan beliau dianugerahkan Ijazah Doktor Kehormat Persuratan daripada Universiti Curtin, Australia... ini berikutan banyak pihak yang mempertikaikan anugerah tersebut yang dirasakan tudak sesuai atau tersalah individu oleh sebahagian rakyat Malaysia... kah kah kah !.
Namun begitu nenek yang berumur 60 tahun ni tetap mempertahankan anugerah tersebut yang bagi beliau adalah sebagai mengiktiraf daya usahanya dalam pembangunan pendidikan terutama pendidikan kanak-kanak menerusi program Permata Negara... dan mengagaggap yang mengkritik beliau telah mencipta budaya yang tidak sihat yang tidak memberi manfaat kepada Malaysia dengan isu remeh temeh... kah kah kah !.

Menurut beliau ketika di tanya mengenai kriteria yang digunakan oleh Universiti Curtin yang memilih beliau bagi anugerah itu... dengan jawapan yang lawak gila... beliau berkata "Saya tidak tahu... apa kriterianya... Saya tidak tahu... berita saya diberi anugerah itu sesuatu yang mengejutkan... tetapi saya diberitahu bahawa naib canselor universiti itu yang pihak universiti sedang mencari seorang wanita yang mempunyai citi-ciri kepimpinan... melakukan kebajikan dan kerja sosial dan juga program yang memberi manfaat kepada negara". kah kah kah !.

"Saya tidak faham mengapa awak mempersoalkannya.... adakah awak mempersoalkan Curtin University atau mempersoalkan saya? Curtin University yang memutuskan untuk memberi anugerah kepada saya... kalau begitu... awak soal la mereka bukan saya"... kah kah kah... kalau disambung ayat tersebut "sebab saya akan terima apa yang diberi.... dan kalau tak beri pun saya akan minta sebab saya ni suka yang glamor"... kah kah kah !.

Sebelum mengakhiri sidang akhbar tersebut Nenek Datin Rosmah Mansur berkata yang boleh dikatakan lawak juga, katanya "Pada saya... saya rasa orang luar negara luar tak ada isu dengan diri saya atau Perdana Menteri... Tetapi orang tempatan ini terlampau banyak isu... dan saya rasa kita seharusnya memberi fokus kepada perkembangan negara... seperti macam mana kita boleh bangunkan negara... dari kita mengata antara satu sama lain". kah kah kah !.

Nenek oh nenek... memang lah orang luar tak kata apa-apa kat nenek... sebab orang luar peduli apa... sebab nenek kan perabaih duit mereka... nenek siap bagi depa duit lagi dengan membeli belah di negara mereka... kah kah kah !!!... yang nenek perabaih ialah duit anak cucu cicit kat Negara nenek... pasai tu cucu cicit ni bising... sebab duit tu bukan pusaka yang bapak nenek tinggalkan... kah kah kah !.
hemmmmm..... teringat sebuah lagu rakyat yang selalu nenek-nenek nyanyikan untuk menghiburkan cucu mereka.... "nenek-nenek sibongkok tiga... siang tidur malam berjaga... mencari cucu dimana ada... nenek ku kahwin dengan anak raja"... tapi untuk nenek seorang ni lagu ialah... "nenek-nenek tak tak bongkok tiga siang tak tidur malam berjaga... membiarkan cucu tak kira apa... nenek ku teringin jadi maharaja" kah kah kah ! umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....


http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/02/video-dr-rosmah-kau-orang-semua-dengki.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular