Monday, August 15, 2016

PRU14 : BN Target 35 atau 33 kerusi unt merampas Selangor

35 atau 33 pun dah cukup, kata Zahid mengenai S'gor

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini menggariskan lima pinsip yang boleh membawa Barisan Nasional (BN) dan Umno memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Prinsip berkenaan ialah menyelesai masalah dalaman parti, pemimpin turun padang mendekati rakyat, memilih calon yang layak, keluar daripada zon selesa dan memastikan bantuan disalurkan ke peringkat akar umbi.

"Kalau mereka miskin dan susah, tolong mereka. Jangan kita pilih bangsa, agama...tolong semua. Realitinya buangkan urusan biasa, realitinya buangkanlah keselesaan kita... berikan bantuan kepada yang benar-benar memerlukan.

"...sekuat mana pun pembangkang, banyak manapun parti baharu yang ditubuhkan, Insya-Allah Umno dan BN akan cemerlang semula untuk memerintah di Selangor dan Kuala Lumpur," katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Hulu Selangor, hari ini.

Beliau berkata kegagalan menawan Selangor selama dua penggal harus dijadikan iktibar dalam usaha mengembalikan pemerintahan negeri itu kepada BN.

Ahmad Zahid berkata Selangor menjadi antara negeri termaju di Malaysia atas usaha BN namun, hasilnya kini dipetik orang lain.

"Sebab kita rasa terlalu kuat, sibuk buat analisis dan strategi, tapi tidak turun ke akar umbi...pemimpin sibuk pegang jawatan untuk jadi calon.

Belajarlah daripada kesilapan lalu. PRU12, PRU13 kita kecundang di Selangor, kerana budaya berada dalam zon selesa," katanya.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid mengingkatkan semua anggota Umno supaya tidak mencari musuh kerana dalam politik, musuh sentiasa datang tanpa perlu dicari.

Sebaliknya, beliau meminta mereka mengambil lebih banyak pendekatan untuk menarik jiwa dan hati pengundi untuk kembali kepada perjuangan Umno dan BN.

"Saya yakin kita boleh kembali memerintah di Selangor, kita tidak perlu menang semua 56 kerusi Dewan Undangan Negeri. Kalau kita menang 35 atau 33 pun sudah cukup," katanya.

- Bernama

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular