Sunday, January 15, 2012

100 Ahli PAS Gombak Sertai UMNO? Ketara Sangat Penipuan

Lebih 100 Anggota Pas Kampung Kerdas Gombak Sertai Umno
KUALA LUMPUR: Seramai 102 anggota PAS Kampung Kerdas Gombak bertindak keluar parti dan menyertai Umno selepas tidak berpuas hati dengan kepimpinan PAS.

Kumpulan itu yang diwakili Mohd Jais Ismail menyerahkan borang untuk menyertai Umno kepada Ketua Umno Bahagian Gombak Abdul Rahim Kamarudin dalam satu majlis di sini, Sabtu.

Jais berkata selain tidak berpuas hati dengan kepimpinan PAS, keputusan mereka untuk meninggalkan parti itu juga kerana kecewa dengan tindakan parti yang memecat Exco kerajaan negeri Selangor Datuk Dr Hasan Mohamad Ali daripada parti tersebut.

"Kami tak percaya dengan PAS dan kami yakin hanya Umno dan Barisan Nasional yang mampu membela nasib rakyat," katanya pada majlis pengisytiharan anggota PAS Kerdas menyertai Umno dan ikrar menyokong Barisan Nasional.

Jais, yang juga Ketua Zon PAS Taman Kamariah Gombak, berkata keputusan untuk meninggalkan parti dibuat atas kerelaan sendiri dan bukan disebabkan oleh tekanan atau tawaran daripada mana-mana pihak.

Menurutnya walaupun dipujuk oleh PAS supaya terus kekal bersama parti itu namun mereka nekad dengan keputusan masing-masing iaitu menyertai Umno malah dijangka lebih ramai lagi akan menyusul. - BERNAMA

102 PENGIKUT HASAN ALI MASUK UMNO!!!
Bila masa baju kuning jadi baju PAS,
bila masa pula PAS ada Ketua Zon
Ramainya, penyokong Hasan Ali. Ingatkan 1000 orang rupanya 102 orang je. Tapi sayang Hasan Ali tak nampak muka pun.

Siap habiskan duit buat baju baru PAS warna kuning banyak2 pakai sekejap kemudian buang. Pakai baju BN warna biru. Bila masa pula baju kuning dah jadi baju rasmi PAS. Pandainya berlakon, macam real2 la konon...

Yang paling kelakar, selama ini PAS mana ada jawatan Ketua Zon (Baca SINI) tapi tiba2 PAS dibawah Hasan Ali ada Ketua Zon. Kelakar...kelakar...nak menipu pun biaq la real sikit......-paspb2

Berpuluh, beratus, beribu 'ahli PAS masuk UMNO'... Setelah disiasat rupanya ahli-ahli UMNO yang isytihar masuk UMNO. Depa cuma perlu cari sorang ketua yang mungkin betul2 dianggap PAS (penyokong yang bermasalah atau longgar) berikan upah yang lumayan, bagi skrip suruh baca... muka boleh masuk tv dan akhbar.

Itulah taktik propaganda murahan yang digunakan sejak 50 tahun, dengan UMNO beranggan bahawa orang Melayu semuanya bodoh2 belaka dan boleh dibohong seduit dua macam tu saja. Tapi depa silap banyak, ni zaman maklumat cuma di hujung jari, sepantas kilat pembohongan iu akan didedahkan ke seantero dunia.

Cerita 'UMNO masuk UMNO' ini hanya popular setiap kali menjelang PRU. Dunia berubah, mentaliti manusia pun berubah tapi strategi lapok UMNO tak pernah berubah... siaaannnnn. Kedah La
MULA-MULA PAKAI BAJU KUNING ADA LAMBANG PA... BAJU BARU BEB...

LEPAS TU BUANG BAJU KUNING PAKAI BAJU BIRU UMNO/BN

BUANG HABIS BAJU KUNING YANG DIPAKAI, BUAT BANYAK2 TAPI YANG PAKAI TAK NAMPAK RAMAI PUN....PAKAI DALAM HATI KOT....

HINA LAGI BUANG BERSEPAH BAJU KUNING LAMBANG PAS YANG MASIH BARU DIBUAT....LEPAS BUANG TU SAHIH ADA YANG AMBIL BALIK .... BARU BEB....

-paspb2

Lebih 100 penyokong Hassan Ali keluar PAS
from MiLo SuaM by ReJaM©
DIPETIK dari akhbar Utusan Malaysia. Lebih 100 ahli PAS Kampung Kerdas Gombak sertai UMNO kerana kecewa apabila Hassan Ali dipecat oleh pimpinan PAS.


Maka dari berita ini jelas sekali bahawa ahli PAS yang dimaksudkan di sini adalah penyokong Hassan Ali. Rujuk prinscreen di bawah, ia dipetik dari portal Utusan Malaysia.
Namun yang menariknya, mereka mengaku menyertai Umno kerana yakin hanya Umno yang boleh membela nasib rakyat. Lihat ayat ini "Kami tak percaya dengan Pas dan kami yakin hanya UMNO dan Barisan Nasional yang mampu membela nasib rakyat".


Apa kaitannya tak puas hati Hassan Ali dipecat dengan BN boleh bela nasib rakyat? Patutnya buatlah alasan Hassan Ali tak ada dalam PAS maka Islam akan hancur, hanya Hassan Ali pembela Islam sebenar bla bla bla... baru orang percaya.


ReJaM© "Sejak Hassan Ali dipecat, hanya BN membela nasib rakyat! Kah kah kah..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular