Saturday, February 25, 2012

Panas!! Ulamak Muda UMNO Belasah Muhyiddin ??

Kesian kat Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang satu masa dulu mengetuai 40 orang penyamun ulama muda masuk Umno.

Bila dia dengar TG Hj Hadi Presiden PAS bercakap pasai bai'ah kepada semua calon PAS, dia yakin dia ada peluru yang cukup hebat untuk belasah PAS. Hebatnya peluru tu, dia bukan setakat boleh belasah pas tapi boleh belasah Presiden PAS.

Maka dia dengan yakin mula tembak peluru dia macam yang dilaporkan Utusan:
Aku mengaku bab hukum ni aku memang jahil, belajar pulak aliran sekular jadinya memang tak berapa nak layak nak komen bab hukum. Apapun aku yakin pemimpin PAS tentu punya boleh bagi dalil untuk mewajarkan baiah kepada setiap bakal calon PAS macam yang Presiden PAS bagi tau tu.

Cumanya suka aku nak bagi nasihat kepada ulama' muda Umno yang dah mula berjinak-jinak dengan politik. Sebagai ahli politik nak kena peka sentiasa, jangan la sampai kenyataan yang dibuat tanpa disedari membelasah ketua sendiri.

Bukan calang-calang yang Ust Fathul Bari terbelasah tu, Timbalan Presiden Umno merangkap Timbalan Perdana Menteri.

Berapa banyak istilah syara' yang Muhyiddin Yassin guna dalam bai'ah tu. Cumanya Timbalan Presiden Umno tu tak berani la nak bai'ah macam yang PAS biasa buat pasai dia pun tau kalau buat bai'ah macam yang PAS biasa buat memang tentu punya majoriti klau pun mungkin tak semua pemimpin Umno yang berbai'ah tu akan kena tulah.

Bagi PAS sendiri, aku yakin pemimpin PAS majoritinya tak takut untuk berbaiah pasai depa memang ikhlas. Cumanya tak mustahil ada jugak jenis yang mungkin sampai tahap munafiq yang berani berbai'ah walaupun ada agenda peribadi.

Contoh macam Dr. Hasan Ali, aku tak pasti macamana rupa bai'ah dia dulu tapi aku yakin lebih kurang sama ja dengan macam yang TG Hj Hadi bagitau tu. Kalau betul macam tu, aku harap moga-moga Dr. Hasan segera perbetulkan niat dia dan perbetulkan tindakan dia supaya tak bercanggah dengan bai'ah dia dulu.

Apa pun, kot-kot Ust Fathul Bari lupa, kat bawah ni screenshot Sumpah Bai'ah Taat Setia Perwakilan Umno yang dilaporkan oleh mStar.


Yang menariknya Dr. Mahathir pun sibuk nak komen jugak pasai bai'ah ni. Hahaha... Baca SINI


Tengok pulak bagaimana Jamil Khir "Belasah Najib" Klik SINI kah kah kah 

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihanraya"


http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/02/panas-ulamak-muda-umno-belasah.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular