Monday, February 20, 2012

Gempaq!! "Peguam Tersohol" Bela Rosmah Tapi "BODOH" Kah Kah Kah

IBRAHIM ALI JADI PEGUAM BELA PALING BODOH... ANAK GUAMNYA ROSMAH KATA BELI DIA KATA TAK BELI... KAH KAH KAH !!!
Satu sejarah tercatit dalam Negara apabila orang yang hendak menjadi Peguam Bela telah menonjolkan kebodohan yang selama ni cuba disembunyikan.... kah kah kah !!!, satu isu yang rasa dah sejuk tetapi kembali hangat akibat dari perbuatan Peguam Bela yang bukan membela tapi mengampu. kah kah kah !!!.

Sesuatu benda yang telah diakui oleh Datin Hajah Rosmah Mansur iaitu membeli cincin berharga RM24 juta hasil tabungan dari kecil... tiba-tiba dinafikan oleh Peguam Bela yang juga Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam (Perkasam) Datuk Ibrahim Ali... kah kah kah !!!.

Menurut katanya "Cincin ni kalau RM24 juta lebih berkilo-kilo (beratnya) lebih besar dari tembikai Cina. Boleh pakai ke tidak?" soalnya... nampak sangat beliau umpama katak bawah tempurung... yang tak mengikuti perkembangan zaman dan berita " perhiasan wanita" kah kah kah !!!.

Sambil mengatakan ramai yang bercakap dan ia sudah selesai malam ini... namun sebenar nya beliau telah memulakan babak baru berkenaan Cincin RM24 juta yang diakui sendiri oleh Datin Hajah Seri Rosmah Mansur... hasil dari tabungan beliau sejak kecil lagi... kah kah kah !!!.


Mungkin kerana terlalu mengampu bagi untuk mendapatkan kerusi untuk bertanding dalam PRU 13... membuatkan beliau lupa atau menyangka rakyat telah lupa akan pengakuan dari Datin Seri Rosmah Mansur itu sendiri yang disiar didalam Utusan Meloyakan... kah kah kah !!!.
hemmmmm..... beliau siap mengelarkan datin hajah rosmah sebagai srikandi negara... kah kah kah !!!, memang kuat betul ibrahim ali mengampu rosmah demi sebuah kerusi... mungkin beliau momohon kerusi yang luar dari negeri kelantan... kah kah kah !!!... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menafikan dakwaan bahawa beliau telah membayar wang untuk mendapatkan ijazah kedoktoran kehormat yang diterimanya daripada Curtin University.

Rosmah turut bersyukur kerana presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali turut menyokong beliau dalam isu tersebut.

Dalam ucapannya terdahulu, Ibrahim antara lainnya berkata ijazah kehormat tersebut melayakkan Rosmah digelar "srikandi negara."

Berita Penuh :
Beli ijazah? Tak kuasa saya, kata Rosmah
Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menafikan dakwaan bahawa beliau telah membayar wang untuk mendapatkan ijazah kedoktoran kehormat yang diterimanya daripada Curtin University.

Katanya, beliau menerima ijazah tersebut memandangkan anugerah itu sendiri diberikan oleh universiti tersebut.
"Ada yang kata saya bayar Curtin (untuk dapatkan ijazah tersebut). Tak kuasa saya...
Sama-Sama Jadi Mangsa Kah Kah Kah 

"Daripada saya bayar lebih baik saya beri sumbangan kepada Wiranita PERKASA.

"Mungkin sebab dia selalu bayar, sebab itu dia kata saya bayar," katanya lagi dalam ucapannya di majlis makan malam pertubuhan itu malam tadi.

Tambahnya, beliau diberitahu mengenai penganugerahan ijazah kedoktoran itu sejak Disember lalu.

Dakwaan bahawa Rosmah membayar wang untuk dianugerahkan ijazah tersebut timbul susulan majlis penerimaan ijazah berkenaan pada 12 Februari lalu yang mendapat liputan meluas media.

Ibrahim Ali: Penting ni, ramai dok bercakap

Isu berkenaan juga ditimbulkan oleh pembaca Malaysiakini.

Mengulas lanjut, Rosmah berkata beliau tidak kisah dengan tohmahan yang dilemparkan itu.

"Janganlah percaya apa yang didengar... Biaq pi la (biarlah), esok dialah yang terpaksa jawab bila dah sampai sebelah sana (meninggal dunia)," katanya lagi kepada kira-kira 700 orang yang hadir.

Rosmah turut bersyukur kerana presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali turut menyokong beliau dalam isu tersebut.

Dalam ucapannya terdahulu, Ibrahim antara lainnya berkata ijazah kehormat tersebut melayakkan Rosmah digelar "srikandi negara."
Tambahnya, Rosmah juga seorang individu yang luar biasa kerana sering dilemparkan fitnah oleh pembangkang dan juga media baru "yang nakal dan tidak bertanggungjawab."

Beliau juga meminta Rosmah mengulas fitnah berkenaan -- "Penting ni. Ramai dok bercakap. Malam ni saya kira selesai."

'We all love you'

Tambahnya, beliau juga sering mengulas mengenai dakwaan pembelian cincin bernilai RM24 juta oleh Rosmah dalam ceramahnya.

"Cincin ni kalau RM24 juta lebih berkilo-kilo (beratnya) lebih besar dari tembikai Cina. Boleh pakai ke tidak?" soalnya.

Beliau juga mengucapkan syabas kepada Rosmah kerana berjaya mengharungi fitnah tersebut.

Tambahnya, PERKASA juga akan terus menyokong Rosmah dan suaminya Datuk Seri Najib Razak.

"We all love you," katanya lagi.
Rosmah yang kelihatan gembira selepas itu turut mendendangkan beberapa lagu bersama anggota Wiranita PERKASA. Mkini

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/02/gempaq-peguam-tersohol-bela-rosmah-tapi.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular