Sunday, November 25, 2012

Panas!! BR1M UNTUK WARGA ASING ?


MEMANG sudah dijangka, habuan bantuan BR1M yang bernilai RM500 bagi rakyat yang berpendapatan di bawah RM3000 di Sabah akan terus 'tercemar' dengan pelbagai skandal dan kes yang mencurigakan.
Daripada sistem pengagehan yang tidak 'mesra' rakyat kerana rakyat dibiarkan beratur berjam-jam dan malah ada yang terpaksa menunggu dua hari untuk memperolehi Baucer BR1M itu; ada juga kes yang lebih besar di Sabah iaitu ada rakyat asing yang mendapat bantuan tersebut.

Di Tenom sudah ada kes seumpama itu. Kehadiran seorang warga asing berbangsa Pakistan pada 19 Januari lepas di Dewan Masyarakat Seri Antenom, untuk menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) menimbulkan keresahan ratusan penerima tempatan.

“Kenapa dia berada di sini,” demikian rata-rata persoalan yang mendorong siasatan dilakukan oleh pasukan keselamatan daerah itu.

Bagaimanapun beliau dibenarkan berbaris selepas menunjukkan MyKad, yang nilainya sama seperti yang dimiliki oleh rakyat tempatan.

Sekumpulan pemimpin tempatan berbisik tidak jauh daripada lokasi itu yang kedengaran berkata; “Apa sudah jadi dengan negeri kita?”

Aktiviti penerima bantuan ini ialah penjaja kain ke kampung-kampung serta ais krim di Tenom, yang asalnya berada di daerah itu sebagai pelawat (memiliki visa pelancong).

Di Keningau keadaan serupa terjadi apabila ratusan warga asing yang memiliki MyKad berduyun-duyun untuk menerima bantuan itu. SUMBER

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular