Friday, January 20, 2012

Ni gambar Pelajar perempuan yang ugut Najib ??

Sebenarnya bukan lah ugut sangat pun. Takde pula nampak macam mengugut bagi pandangan aku. Tapi bila orang dah buat report, polis kena jalankan tanggungjawab dia. So benda neh normal. Sebahagian dari bidang tugas polis.


Pelajar yang dimaksudkan ialah di bawah neh. Berserta dengan statement lawak [ugutan] dia.
Berita bernama melaporkan ada orang yang buat report polis. Dan polis bertindak atas laporan dan maklumat yang diperolehi. So polis jejak dia dan tahan dia untuk siasatan sebelum dilepaskan kerana dia perlu mengambil peperiksaan.

Tapi beb, polis lepas, bukan lepas terus sebab kes neh masih dalam siasatan dan dia akan dipanggil semula oleh polis pada bila2 masa. Pelajar neh korang tahu umur dia berapa?

20 tahun.

20 tahun tue beb. Janarta pun 24. Dia neh lagi muda dan lagi berani dan yang paling best dia ialah seorang perempuan. Lagi lah aku respect.

kah kah kah
Apa pun bagi aku najib perlu kaji balik sebab2 kebencian rakyat terhadap dia. Jika dulu orang senyap dan sabar. Namun kini orang tidak mahu dan tidak boleh sabar lagi. Semestinya banyak yang najib telah buat sehingga 1malaysia membenci najib tanpa segan2 lagi. Jangan salahkan orang yang membenci tapi kaji balik kenapa diri sendiri di benci. Rakyat berhak protes bila mereka disakiti.

Dan bloggers umno pula tak habis2 provoke dengan isu2 remeh. Dah tahu budak neh memain, boleh pula printscreen bagai supaya polis tahan dia. Walhal benda neh damage pada imej bn. Semakin ditahan, orang semakin memberontak. Ini bukan kebaikan pada bn. Betul ke mereka neh bloggers bn sebenarnya?

Macam diri kita sendiri juga lah. Lagi dihalang lagi kita nak buat. So benda neh sama pada rakyat malaysia. Lagi kita ditindas, lagi kuat kita melawan. Tapi sapa lah aku nak sibuk2 fikir imej bn tercalar ka apa ka. Tiada kena mengena pun. Aku sebenarnya sangat seronok.

Bagi aku benda neh hanya memudahkan impian aku menjadi realiti. Semakin tercalar bn, semakin untung pada aku. Semakin meroyan bloggers umno, semakin cepat aku boleh dapat malaysia baru. Dan bila itu berlaku, semakin cepat aku boleh melihat bn dibabaikan.

kah kah kah

Ameno : Apa yang aku buat bila berusia 2o tahun hah?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular