Monday, January 16, 2012

BR1M : Hanya 27 sen SEHARI, 5 tahun RM500 propaganda melibatkan politik UMNO

Lebih 50 peratus daripada 4.1 juta borang pemohon skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diterima dari seluruh negara, mula menikmati pembayaran bantuan tersebut dalam bentuk baucar tunai semalam.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, pembayaran dibuat kepada kumpulan pertama ini walaupun tempoh permohonan skim itu dilanjutkan lagi sehingga 10 Februari ini.

Sebagai rakyat, kita mesti mengambil bantuan tersebut ia adalah hak kita sebagai pembayar cukai walaupun kita tahu bantuan hanya 5 tahun sekali itupun menjelang Pilihanraya Umum ke 13. Jika tidak ada pembangkang yang kuat dan kesungguhan kerajaan negeri-negeri PR menjalankan program kebajikan belum tentu BR1M ini ujud.

Jika dihitung dengan teliti sebenarnya bantuan ini hanya berjumlah 27 sen sehari. Formulanya seperti di bawah :-

RM500 dalam masa 5 tahun (1825 hari).
1 hari = 500/1825
= RM0.27 ( 27 sen)

Apalah yang boleh dibuat dengan 27 sen sehari sedangkan kita membelanjakan puluhan ringgi malah ratusan ringgit sehari. Apakah yang boleh kita buat dengan bantuan 27 sen sehari di saat harga barangan melambung tinggi sekarang.

Sebenarnya apa yang rakyat mahukan :-

Ketegasan dan komitmen kerajaan untuk menurunkan harga barangan dengan apa juga langkah supaya rakyat tidak terbeban.

Ketegasan dan komitmen kerajaan untuk menurunkan harga minyak bagi memastikan kos pengeluaran dan pengangkutan menurun dan dengan itu harga barangan boleh diturunkan dan dikawal.

Menyediakan lebih banyak peluang-peluang pekerjaan dan perniagaan bagi membantu rakyat termiskin meneruskan kehidupan mereka.

Ketegasan dan komitmen kerajaan berkongsi wang negara dengan rakyat melalui program merakyatkan ekonomi negara seperti langkah yang dijalankan oleh kerajaan negeri Selangor - Mutaligat

BUKTI SAHEH BR1M TERLIBAT DENGAN XTIVITI POLITIK UMNGOK TERNGOK!
1st sekali hangpa tau apa maksud BR1M??
Ingin di tegaskan BR1M bukanlah Baginda Reformasi 1Malaysia, kerana Baginda sekarang joint ABU (Asal Bukan UMNO).. so apa kene mengena dengan UMNGOK memang aku tak berminat!

BR1M yang tersebar kat Media-Media Malaysia ialah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bunyik memang manis.. tapi kalau dari UMNO mesti tiada keihlasan.. Mana mungkin BR1M nih boleh melibatkan UMNO kerana UMNO bukanlah kerajaan... Umno hanya sebuah parti yang dah tua dan hampir mampus, so apa kene mengena UMNO dengan Kerajaan??

Kerajaan ialah sebuah badan Executive di mana kontraknya akan tamat bila cukup masa, manakala ia terdiri daripada beberapa parti dan ahli-ahli parlimen dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat..

BR1M nih memang hak rakyat, duit kerajaan, duit rakyat tapi UMNO suka-suka mengambil kredit ini sebagai bapak mereka punya duit... Haktui la UMNO (Khas dari pejuang2 PERKAKAS)

Lihat Gambar-gambar di bawah.. Pemberian BR1M sudahpun bermula.. Ia bermula di Penang.... Kalau tanya kenapa Penang secara jahatnya aku akan jawab pasai ini bukan negeri UMNO pasai tu nak tunjuk hero kat tempat orang.. PRU pye kempen la nih.. UMNO nak rampas Penang lepas tu KOMPEM bagi GERAKAN perintah... KOMPEM!!
Surat kelulusan kepada sesiapa yang memohon BR1M.. NVM its still normal!

(ada contest di dalam: klik gambar surat ini kendian daftar untuk "safe ride" anda.. percuma!)

Surat nih yang aku pelik sikit nih........ Korang leh bayangkan.. Ini SURAT JEMPUTAN UNTUK MENERIMA BR1M.. Lakonan UMNO bermula di SINI beb! Korang lihat alamat tempat dimana BANTUAN ini akan di BERIkan!???

Kenapa PEJABAT UMNO!?? Di Pulau Pinang bangunan KERAJAAN ialah di KOMTAR.. Kenapa tidak di situ SAHAJA!!?? UMNO nak dapat kredit SEKOQ2 die jer ke???

ke2 kenapa dalam bentuk VAUCHER?? korang leh bayangkan tak?? Mungkinkah berlaku PEMBELIAN atau Tempat guna bantuan ini di tempat-tempat terpilih SAHAJA!?? Mungkin hanya di kedai 1Malaysia sahaja!!?? Atau ia perlu di cashkan di mana2 BANK??

Korang renungkan Permainan juak2 UMNO yang semakin hari semakin tak sedar diri nih yek.. Aku kalau tambah tak tenteram hati aku seminggu... PTUIH la UMNO! - Lebih Lanjut Klik SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular