Thursday, July 4, 2013

Janda punya pasal, RM75,000 wang rakyat dibelanjakan..

yb-rodziah-ibu-tunggalSelangor Terpaksa Belanjakan RM 75,000 Wang Rakyat Biayai Kos Guaman Saman Ibu Tunggal
SHAH ALAM, 4 JULAI: Kerajaan Negeri terpaksa membelanjakan RM 75,000 duit rakyat Selangor bagi membiayai kos guaman saman ibu tunggal baru-baru ini.


Menurut Exco Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita Selangor, Rodziah Ismail, perkara ini amat mendukacitakan apabila wang tersebut sepatutnya boleh dimanfaatkan untuk membiayai pelbagai program bermanfaat termasuk untuk golongan ibu tunggal.

“Bukankah elok jika RM75,000 ini diberikan terus kepada golongan ibu tunggal?” Kata Rodziah dalam ucapan penggulungannaya di dalam Persidangan Dewan Negeri Selangor hari ini.

Bagaimanapun kata Rodziah, plaintif dalam kes saman ibu tunggal terhadap Kerajaan Negeri itu akhirnya menarik balik saman mereka selepas kalah dalam perbicaraan di mahkamah baru-baru ini.

Sebelum ini, seramai 3,011 ibu tunggal di Selangor memfailkan saman menuntut RM 16.26 juta tunggakkan elaun golongan itu yang kononnya dijanjikan dalam manifesto Pakatan Rakyat (PR) Selangor dalam Pilihan Raya Umum ke 12 pada 2008 lalu.

Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan Putrajaya dalam peghakiman mereka pada Mei lalu mengambil keputusan membatalkan saman tersebut.

Saman tersebut dipercayai didalangi pihak tertentu yang mempunyai motif politik bagi mencemar nama baik Kerajaan PR Selangor.

Baru-baru ini, Kerjaan Negeri mendapati terdapat ibu tunggal yang menyertai saman itu yang juga menerima manfaat daripada program atau skim kebajikan Kerajaan Negeri.

Menurut Rodziah, Kerajaan Negeri berharap ini menjadi ‘precedent case’ untuk kes saman lain yang dihadapi Kerajaan Negeri.

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular