Wednesday, October 24, 2012

Gempaq!! Himpunan bantah Chua Soi Lek esok Diserta Pemuda UMNO??

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengajak Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin (KJ) sama-sama menyertai perhimpunan aman esok di hadapan Wisma MCA, Jalan Ampang berhubung kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mengenai hudud.

Setiausaha DPPM Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, kehadiran Khairy penting bagi menunjukkan solidariti tanpa perbezaan politik bagi membantah kenyataan Chua yang jelas menghina Islam.

“Kita jemput Pemuda Umno bersama membantah kerana isu ni bukan melibatkan parti. Selain Khairy, kita juga sudah menjemput beberapa NGO termasuk Pemuda PKR sama-sama hadir esok.


“Ketua Pemuda DAP Anthony Loke juga dah nyatakan pendiriannya mengenai hudud di Parlimen semalam, maka tidak ada masalah jika PAS ajak mereka turut serta,” katanya di bangunan Umno di sini hari ini.


Selain himpunan aman, Khairul Faizi berkata pihaknya juga merancang untuk menyerahkan memorandum kepada Chua esok mendesak bekas Menteri Kesihatan itu memohon maaf secara terbuka.


Sebelum itu Pemuda PAS menyerah satu memorandum kepada Khairy mendesak beliau menyatakan pendirian tegas mengenai tindakan Chua. Memorandum diserahkan Khairul kepada Khairy melalui Setiausaha Kerja Pemuda Umno Mohd Suamli Reduan di sini hari ini.


“Pemuda Umno sepatutnya mengambil langkah agresif dengan menegur dan memberi amaran keras kepada Presiden MCA supaya menghormati amalam agama serta adab resam bangsa dan kaum yang lain.


“Kami rasa Pergerakan Pemuda Umno perlu memberikan pendirian yang jelas berhubung perkara ini,” memorandum itu dipetik.


Sementara itu Khairul menegaskan, kenyataan Chua melepasi batas politik apabila menyentuh mengenai 11 buah negara yang melaksanakan hudud antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat.


“Sikapnya itu jelas ditujukan bagi menghina undang-undang Islam sendiri yang tidak ada kena mengena dengan PAS,” katanya.


Chua turut mendakwa 1.2 juta rakyat Malaysia bakal kehilangan pekerjaan jika hudud dilaksanakan.


Malah beliau menyokong kenyataan Naib Pengerusi Wanita MCA Datuk Heng Seai Kie bahawa Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggalakkan orang Islam merogol wanita bukan Islam kerana mendedahkan aurat. - FMT

Orgni: Agaknya ada berani ke Ketua Pemuda UMNO join demo bersama PAS dalam program ini...??? atau thulurnya mengecut macam Najib....hehehe.... OrangNi

KUALA LUMPUR: Pemuda PAS menganjurkan himpunan aman dan serahan memorandum bagi membantah kebiadapan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek terhadap Islam pada hari Rabu, esok.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, ia akan diadakan jam 2.30 petang di hadapan Wisma MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumput.

Himpunan ini diadakan ekoran kebiadaban Dr Chua Soi Lek yang menyerang Islam habis-habisan dan secara berterusan.

Terbaru, Chua berkata, negara yang melaksanakan hudud adalah negara yang paling tinggi gejala rasuahnya.

Ekoran itu, pelbagai pertubuhan khasnya PAS telah membantah kenyataan ini kerana ia bukan lagi menyerang PAS atau DAP yang menjadi musuh politiknya, tetapi menyerang Islam selaku agama rasmi negara ini.

Turut membuat bantahan terhadap kenyataan Chua adalah Abim, Ikram dan pelbagai pertubuhan Islam lagi.

Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu dalam kenyataannya berkata, selama ini pemimpin Umno yang paling banyak menghina Islam.

"Kerja jahat itulah yang kini disambung oleh Chua sekarang dengan restu Umno yang sengaja berdiam diri dengan perbuatan Presiden MCA itu menghina Islam," katanya.

Mohamad bagaimanapun menolak dengan tegas untuk menghina agama Chua.

"Kita tidak akan hina agama Presiden MCA itu seperti dia menghina agama kita kerana perbuatan itu dilarang di dalam al-Quran.

"Kita adalah manusia yang bertamaddun yang tidak akan melakukan kejahatan seperti yang dilakukan oleh Chua," tegas beliau.~harakardaily

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular