Wednesday, October 24, 2012

Tu dia kat LAUT pun depa pasang Kamera AES


Kase: Kamera AES di tengah laut, tengah hutan
Gerakan Kempen Anti-Saman Ekor (Kase) mempersoalkan 831 lokasi untuk sistem penguatkuasaan automatik yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan dengan dakwaan, sesetengah lokasi itu berada di kawasan yang tidak dapat dipercayai.
Dengan memberikan beberapa contoh, penasihat undang-undang Kase Zulhaimi Shariff dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini berkata senarai lokasi tersebut menimbulkan banyak kekeliruan.
Bot-bot nelayan didapati melebihi had laju yang ditetapkan oleh kerajaan UMNO...... Berhati-hati kamu, AES sedang dipasang!

"Untuk Jalan Baru Balik Pulau, laluan P106, kita semak koordinat dan lokasi yang diberikan berada di tengah laut.

“Adakah kamera AES ini untuk tahan kapal? Mungkin kapal selam Scorpene akan timbul di situ," katanya sinis.

Semakan ke atas koordinat 5.193910 (latitud), 100.122044 (longitud) di Google Maps mendapati lokasi tersebut berada di barat daya Pulau Pinang, katanya.

Satu lagi contoh, katanya adalah koordinat yang disenaraikan untuk lampu isyarat di persimpangan Jalan Bintong dan Jalan Padang Katong yang menunjukkan ia berada di tengah hutan di kawasan Taman Negeri Perlis.

Katanya, isu yang timbul adalah lokasi yang diumumkan JPJ tidak tepat dan jabatan tersebut perlu menangguhkan pelaksanaannyna dan membuat tinjauan di tapak berkenaan sebelum mengumumkan lokasi tersebut. Mk

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular