Sunday, November 20, 2011

Dasar "klu-klek" BN : ADA USAHA HENDAK JATUHKAN MUHYIDDIN

Nampak sangat kerajaan BN ni jenis "klu-klek"

Batal projek perintis 9 jam : ADA USAHA HENDAK JATUHKAN MUHYIDDIN

Akhirnya kerajaan tunduk dengan desakan guru dan rakyat yang tidak mahu dasar guru bekerja 9 jam dilaksanakan. Jarang sekali kerajaan bongkak seperti kerajaan BN ini undur ke belakang apabila telah mengambil sesuatu keputusan. Tetapi kali ini kerajaan BN membatalkan keputusannya itu.

Akhbar-akhbar media arus perdana hari ini melaporkan Muhyiddin berkata program berkenaan tidak perlu diteruskan lagi, tetapi segala kajian yang dibuat akan diteliti secara lebih mendalam.

Katanya, langkah itu bertujuan mengelak salah sangka dan kekeliruan di kalangan masyarakat dan guru sendiri terhadap pelaksanaan program tersebut.

“Program itu juga tidak perlu diteruskan jika guru sendiri tidak memahami kehendak sebenar program tersebut yang bertujuan memperkasakan perkhidmatan guru di negara ini,” katanya yang juga menteri pelajaran.

Ada pihak berpendapat langkah ini sebenarnya adalah untuk menjatuhkan imej Muhyiddin di mata rakyat selain dari pemberian wang RM100 yang dibuat tidak mengikut perlembagaan. Memang banyak pihak sedar bahawa ujud sebuah gerakan yang mahu menjatuhkan Timbalan Presiden Umno itu yang menurut mereka dikhuatiri akan menggugat karier politik bossnya. ML

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular