Wednesday, November 23, 2011

Blogger gerila? Saharizat kena PAU RM7,000

ImageAlkisah tengah-tengah sidang tergempar ahli-ahli dewan kedai kopi bersidang membelasah Indonesia yang tidak ada hormat kepada lagu kebangsaan kita timbul seorang blogger yang tidak berapa tersohor tetapi mengaku tersohor duduk sesama. 

Sidang sedang menceritakan betapa hodohnya sikap penyokong Indonesia – sungguhpun keluarga mereka ada yang bekerja di negara ini menghantar duit untuk menyara keluarga mereka di sana, si blogger muda yang tidak tersohor ini mula menceritakan tentang lembu. Apa taknya, kita bercerita tentang otak lembu penyokong Indonesia – tak semena-mena topik lembu tercetus dan nama Sharizat tersembur keluar.

Blogger tak tersohor : ko tahu, cerita fasal lembu teringat aku cerita beberapa rakan tadi mengenai isu fidlot. Ah, kita tak lari topik kan? Ini topik lembu juga...dan dewan persidang kedai kopi ini kena akur ...ini isu lembu. Hahahaha

Ahli Kedai Kopi 1 : suka hati ko la..ini demokrasi..semua diberi peluang bercakap..apa cerita kawan-kawan ko.

Blogger tak tersohor : Ko tahu yang kaya dalam isu Fidlot ini adalah blogger-blogger. Mereka mengugut dan Sharizat tunduk akur kepada mereka. Ye lah, Sharizat masa tu kot-kot tengah terdesak. Dah la keluarga beliau diserang – mana nak tahan kalau blog ugut ini datang menyerang. Kesian-kesian. Aku dengar khabar mereka pau sampai RM 7,000 seorang untuk konon-kononnya membela Sharizat dalam laman mereka. Tapi lagi mereka bela lagi teruk kedudukan Sharizat tu. Apa la nasib...

Ahli Kedai kopi 2 : Ye ke, betul ke mereka sapu sampai banyak tu...lumayan kerja buat blog ini. Kita ugut dapat duit, kita tulis dapat duit, kita menipu dapat duit..la macam tu lingkup la UMNO..tak kan tak leh buat ....apa yang omputih cakap damage control..

Blogger tak tersohor : Damage Control apa nyer..blogger kita lebih sibuk cari benda-benda untuk diri mereka, mereka rasa mereka tersohor memperjuangkan UMNO tapi last-last mereka juga yang menghancurkan persepsi rakyat pada UMNO....

Ahli kedai kopi1 : Yang Sharizat membuta bagi itu apa hal...sudah nampak ke kemajuan dalam kes ini - yang dibantu oleh blogger ugut.

Blogger tak tersohor : Entahla..last-last Sharizat jump into the river with her pumpkin....hahahahah...

Ahli kedai kopi 2 : Hahahahahah Sharizat jump into the river with her pumpkin.....

Yang lain pun sambut – let it be...let it be...

Tiba-tiba Abang Joe menyampuk - salah Presiden UMNO dan Tim. Presiden gak..bagi ruangan pada blogger gerila ini...mereka lebih digeruni oleh kepimpinan kita tanpa dapat mengubah dan menterjemahkan – menjadi undi. PM Najib hati-hati. - umno-reform2.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular