Tuesday, August 6, 2013

Ahli Parlimen Seputeh @teresakok Jadi Mangsa Fitnah Macai UMNO

Ada juga puok2 menabur fitnah di bulan Ramadhan ini. Dh x der modal la tu nak menabur fitnah sehingga sanggup memfitnah kpd yg bukan Islam. Terasa malu dgn perangai org yg d katakan berakidah tauhid sanggup buat fitnah d bulan yg mulia ini... Kalau otak dh berkarat dgn fitnah lucah, sex & dengki tak kira bula puasa atau tidak tetap juga ada... ~Arabic~

Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok menafikan telah mengeluarkan kenyataan wang zakat yang dikutip di negeri itu perlu diagihkan kepada kaum Cina.


Fitnah itu difahamkan telah disebarkan oleh seseorang di internet.

Beliau yang juga ahli Parlimen Seputeh menulis di laman mikro Twitternya, perkara tersebut tidak benar dan mendakwa ada orang kurang waras telah menyebarkan fitnah terhadapnya.

“Ada orang gila buat fitnah dalam internet bahawa saya minta duit zakat diberi kepadaorang Cina.

“Ada orang fitnah dalam bulan Ramadan,” tulisnya.

Antara satu salinan “print screen” Facebook yang disebarkan menyatakan Teresa, hasil pilihan orang Melayu telah mengeluarkan kenyataan bahawa duit zakat orang Islam yang dikutip di negeri Selangor seharusnya diagihkan dan diserahkan juga kepada kaum itu yang juga membayar cukai.

Dalam pada itu, Sinar Harian Online juga mendapati beberapa blog turut menyiarkan kenyataan Teresa itu yang berjudul “Cina pun mahu duit Zakat”. -SH

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular