Friday, April 22, 2011

Kumpulan Cuba Pesongkan Akidah Pelajar Sekolah Dikesan di Kuantan


[HM] KUANTAN: Satu kumpulan yang dipercayai cuba memesongkan akidah umat Islam di negeri ini dikesan mengedarkan risalah atau buku agama kepada pelajar sekolah menengah, di sini.
Kumpulan dianggotai lima lelaki itu dipercayai mahu ‘merekrut’ pelajar sekolah dengan mengedar risalah atau buku berkenaan tanpa menerangkan isi kandungan sebenar dan ia dilakukan ketika pelajar mahu pulang ke rumah masing-masing.

Seorang pelajar yang enggan dikenali mendakwa, dia sebelum ini dihampiri seorang daripada anggota kumpulan terbabit sebelum lelaki itu menghulurkan dua buku kepadanya. 

Menurutnya, dia yang tidak mengesyaki apa-apa mengenai buku berkenaan membuka untuk melihat isi kandungannya sebelum mendapati ayat tercatat dalam buku itu mencurigakan sebelum merujuk kepada rakannya.

Katanya, rakannya turut mendakwa mendapat buku yang sama dan tidak menolak kemungkinan kumpulan terbabit cuba memesongkan akidah pelajar Islam. 

“Saya bersama rakan mengesyaki kumpulan terbabit menyasarkan pelajar dalam usaha memesongkan akidah Islam. Ibu bapa tidak melarang saya bergaul dengan rakan bukan Islam, tapi diingatkan supaya tidak mudah terpengaruh atau terpedaya dengan agama lain bagi mengelak murtad,” katanya. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular