Thursday, July 18, 2013

Dulu kata "Tanggujawab Kerajaan DAP P. Pinang" Kini sendiri pecah tembelang kah kah kah ... @cmlimguaneng

"JKSB merupakan syarikat milik penuh Kementerian Kewangan Diperbadankan dan ditubuhkan pada 9 Julai 2008 bagi membina, mengurus, mengoperasi dan menyelenggara jambatan yang menghubungkan Batu Kawan di tanah besar dengan Batu Maung di bahagian pulau, Pulau Pinang."

Jambatan ke-2 dibuka Oktober
Jambatan Kedua Pulau Pinang dijangka dibuka kepada orang ramai pada Oktober ini, iaitu lewat sebulan daripada jangkaan awal pada September, ekoran kejadian tanjakan runtuh pada awal Jun lalu.
Jambatan ke-2 dibuka Oktober
Menurut sumber dalaman syarikat yang mengelola pembinaannya, Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB), mereka sedang menantikan laporan keselamatan daripada Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (DOSH) berhubung struktur jambatan itu, khususnya pakej 3A yang membabitkan bahagian tanjakan yang runtuh tersebut.

Bagaimanapun, sasaran pembukaan pada bulan Oktober itu dikatakan masih awal berbanding daripada jadual kerja sebelum ini yang menetapkan pembukaannya pada November 2013.

"Setakat ini, semua pakej kerja pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang tetap diteruskan, kecuali pakej 3A yang membabitkan bahagian tanjakan," menurut sumber daripada JKSB itu kepada Utusan Malaysia.

JKSB merupakan syarikat milik penuh Kementerian Kewangan Diperbadankan dan ditubuhkan pada 9 Julai 2008 bagi membina, mengurus, mengoperasi dan menyelenggara jambatan itu yang menghubungkan Batu Kawan di tanah besar dengan Batu Maung di bahagian pulau, Pulau Pinang.

Pada 6 Jun lalu, kira-kira pada pukul 7.15 petang, Tajudin Zainal Abidin, 45, yang juga bekas anggota polis maut akibat dihempap konkrit seberat kira-kira 300 tan, selain turut mencederakan tiga yang lain.

Menurut senarai tender yang dinyatakan melalui laman sesawang JKSB, Cergas Murni Sdn. Bhd. merupakan pelaksana tender bagi kerja-kerja pembinaan susur keluar jambatan di Batu Maung.

Jambatan Kedua Pulau Pinang dibangunkan oleh Kerajaan Persekutuan melalui Rancangan Malaysia ke-9 (RMK-9) sebagai sebahagian daripada pembangunan Koridor Ekonomi Wilayah Utara.

Pembinaannya membabitkan perbelanjaan RM4.5 bilion.
- Utusan Online

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular