Sunday, February 19, 2012

Panas!! Ibubapa Pelajar memfailkan aduan rasmi tentang “skandal bersiri” Rosmah FLoM

Ibubapa pelajar mengadu tentang “skandal bersiri” Rosmah FLoM
Saya ingin memfailkan aduan rasmi, butir-butir yang dirangka di bawah:

Saya merujuk kepada media siaran anda pada 13 Februari 2012 dimana anugerah Curtin mengiktiraf isteri Perdana Menteri Malaysia.

Saya merupakan ibubapa yang berbangga dengan alumni Curtin. Kedua-dua anak saudara lelaki dan perempuan saya juga adalah graduan dari Curtin seperti kebanyakan anak saudara-mara dan rakan-rakan dari Malaysia. Oleh itu, kami semua amat menghargai Curtin.

Skandal bersiri

Walau bagaimanapun, keputusan Curtin untuk memberi PhD Kehormat kepada Rosmah Mansur ialah secara sopannya merupakan satu skandal. Ia merupakan suatu penghinaan kepada semua alumni Malaysia Curtin. Sebagai sebuah institusi pengajian tinggi, anda sepatutnya tahu bahawa kita tidak mempunyai seorang wanita pertama di Malaysia seperti Australia yang juga tidak mempunyainya. Di puncak raja berperlembagaan kita, kita mempunyai Raja dan Permaisuri. Kabinet Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda diketuai oleh Perdana Menteri dan isterinya yang dikenali sebagai isteri Perdana Menteri yang sama dengan ketua kerajaan Komanwel yang lain.

Kami mempunyai enam PM sejak kemerdekaan dan tidak ada satupun isteri-isteri mereka yang telah dikenali sebagai First Lady kecuali FLoM. Gelaran yang meragukan ini telah dicipta oleh Rosmah untuk memuaskan maruah kesombongan beliau. Beliau juga telah pergi ke tahap yang besar untuk mendapatkan publisiti seperti meletakkan iklan halaman penuh dalam akhbar New York Times untuk mengucapkan tahniah kepada dirinya kerana mendapatkan beberapa anugerah Amerika yang diragui tidak lama dahulu. Kita semua tahu bahawa anugerah dan petikan itu boleh dibeli. Apabila perkara ini telah dibangkitkan di Parlimen, suaminya, PM, secara malu kucing menyoal dengan cara yang membenarkan isterinya untuk menyamar sebagai FLoM.

Jika anda kisah untuk mengGoogle namanya anda akan dengan cepat menyedari bahawa dia adalah isteri yang paling dibenci diantara semua PM kami yang lalu. Anda juga akan mengetahui bahawa dia dikaitkan dengan pembunuhan paling teruk di Malaysia oleh keterangan mengikut bukti. Kes itu masih berterusan dan anda hanya boleh mencari nama PhD kehormat anda di dalam media antarabangsa dari semasa ke semasa.

Beliau merupakan skandal bersiri secara sendirinya. Cukup untuk mengatakan, anda mungkin pernah terjumpa cerita di Sydney Morning Herald tentang skandal membeli-belahnya di Sydney baru-baru ini.

Lain kali, semak latar belakangyna secara menyeluruh

Asas bagi petikan Curtin untuk Rosmah adalah bahawa "beliau menumpukan dirinya kepada kehidupan masyarakat, menjadi penggerak di sebalik projek Permata yang memberi tumpuan kepada pendidikan awal kanak-kanak dan penjagaan untuk kanak-kanak Malaysia berumur di bawah umur lima tahun."

Permata digunakan oleh beliau untuk menukar kanak-kanak asli di Sabah dan Sarawak dari Kristian kepada Islam. Dua pertiga daripada orang Kristian di Malaysia terdiri daripada pribumi atau masyarakat Orang Asli di Malaysia Timur. Islamisasi Permata disasarkan untuk menjejaskan gereja di Malaysia. Gereja-gereja di Malaysia Timur telah terbangun kepada ancaman ini dan telah mula untuk membina tadika mereka sendiri dan pusat-pusat penjagaan kanak-kanak dan bukannya menghantar mereka kepada apa yang dimulakan oleh Permata.

Saya tidak meminta Curtin untuk merenung Rosmah di muka, tetapi sila melakukan beberapa semakan latar belakang dahulu.

Saya ingin tahu bagaimana dia telah dicalonkan untuk anugerah tersebut dan sama ada dia atau kerajaan Malaysia merasuah bagi anugerah itu. Jika aduan saya didapati sah, alumni Curtin perlu meminta maaf.

Malaysia Chronicle menerima surat dalam peti pos dan menerbitkan surat aduan dengan niat baik bagi para pembaca untuk mengadili sendiri kebenaran dan keadilan. Malaysia Chronicle

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/02/panas-ibubapa-pelajar-memfailkan-aduan.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular