Wednesday, February 8, 2012

APA!!! PUAD ZARKASHI NAK TARBIAH NIK AZIZ??


Seorang Yang Berpangkat Dr. Nak Tarbiah Nik Aziz?

Sebab Nak Tarbiah?

Agar Nik Aziz kembali ke pangkal jalan dan berhenti daripada bersikap hipokrit semata-mata untuk menjaga kepentingan politiknya bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Owh, tapi siapa Dr. Puad Zarkashi ni?

Dr. Puad Zarkashi merupakan Ahli Parlimen Batu Pahat, Johor dari Barisan Nasional, UMNO. Beliau juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat, Johor.

Beliau juga merupakan Timbalan Menteri Pendidikan Malaysia.

Dr. Puad Zakarshi juga merupakan seorang yang sangat popular dengan kenyataan beliau, dimana pada tanun 2009 selaku timbalan menteri pendidikan Malaysia, beliau pernah mengeluarkan kenyataan Berbahasa English di tempat kerja adalah satu perkara yang pelik.

Selian dari mengatakan pengunaan berbahasa English ditempat kerja adalah satu perkara yang mencemarkan budaya dan identiti bahasa melayu, timbalan menteri pendidikan ini juga mengatakan untuk berurusan dengan dirinya haruslah dengan mengunakan bahasa melayu, sekiranya dia menerima surat dalam bahasa English, dia akan memulangkan semula surat tersebut dan meminta agar surat tersebut mengunakan bahasa melayu.

Sumber : News.com.au

Adakah bangsa melayu ini terlalu lemah sehinggakan jika bercakap bahasa lain, selain dari bahasa melayu akan meletakan bahasa melayu dalam keadaan yang tidak selamat dan mencemarkan bahasa melayu sendiri?

Adakah Dr. Puad Zakarshi ini Anti kepada Bahasa English?

Sangat Pelik dengan orang orang UMNO.

Adakah seorang yang pelik macam Dr. Puad Zakarshi ni layak untuk tarbiah Nik Aziz? Seorang Ulama yang dihormati oleh ramai pakar ilmuan agama islam.

Mungkin Dr. Puad Zakarshi patut tarbiah dirinya terlebih dahulu kot. - REALLY

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular