Wednesday, December 7, 2011

Tangga Gaji "Anak beranak" Feedlot Malaysia

Pengerusi NFC = Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail (suami Shahrizat) = Gaji bulanan RM100,000
Pengarah Eksekutif NFC =Wan Shahinur Izmir (anaknya, 31 tahun) = RM45,000
Ketua Pegawai Eksekutif NFC = Wan Shahinur Izran (anaknya juga, 27 tahun) = RM35,000
Pengarah NFC = Wan Izzana Fatimah (anak perempuannya, 25 tahun) = RM35,000


Baik, memang tiada masalah dengan tangga gaji yang sedemikian rupa. Akan tetapi berapa jayakah projek ini? Jika Projek ini berjaya meyasar 50% daripada sasaran yang di tetapkan, tiada masalah akan tetapi projek ini adalah projek yang epic Fail!

Memang benar, akan ada orang orang berbangsa melayu akan kata, tidak apa yang kaya bangsa kita, agama kita, orang kita, Baik, akan tetapi cuba fikir semula, apakah yang mereka lakukan untuk bangsa? Agama? mahupun Negara Malaysia ini? Name one?

Jika ada alhamdullillah. Mereka memang keluarga yang beringat dan juga menitik beratkan kemajuan Ummah.

Jika Shahrizat bukan pula menteri mahupun ketua wanita UMNO, adakah layak itu keluarga dia menerima semua ini?

Jika ada pelajar pelajar yang ingin melakukan case study tentang contoh amalan kroni, maka tidak perlulah untuk bersusah payah mencari di sesawang internet lagi kerena isu 'Feed the Lord' ini sudah cukup untuk membekalkan segala matlumat dan keperluan anda.

Ya, Polis boleh katakan isu ini tiada kesalahan nya, Mahkamah Dunia ini juga boleh mengatakan hal yang sama sedemikian rupa, akan tetapi kita rakyat Malaysia bukan rakyat yang bodoh, kita ada akal yang baik dan waras untuk merenungkan isu feedlot Malaysia ini.

Jadi bersama sama lah renungkan dari mata kaca kita sendiri adakah wajar tangga gaji sebegini rupa layak diberikan untuk menjalankan perniagaan lembu Feedlot yang ternyata gagal ini? - Really@

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular